Предлагат бивше поделение за мотописта във Варненско | ||||||
| ||||||
Във Варненска област има много бивши военни поделения с отпаднала необходимост за Министерство на отбраната. Всички бивши военни зони са подходящи за целта, а някои са с доста големи мащаби. Има и бивши летища, както и асфалтирани зони с нужните комуникации. С не много средства те могат да бъдат превърнати в мотописта, смята Пасев. Въпросът за обособяване на писта за екстремно каране бе обсъден преди дни на среща на областния управител с членове на варненските мото клубове. Участие в нея са взели и представители на различни институции, сред които Пътна полиция, Областното пътно управление, Регионалната здравна инспекция и Държавната агенция по безопасност на движението. Кметовете на общини трябва да са по-активни в търсенето на най-подходящото място. Мотористите пък трябва да зададат нужните параметри на парцела и самата писта, посочи областният управител. По думите му Девня също е вариант. В момента там тече процедура по прехвърляне на държавните парцели, отредени за изграждане на нов затвор. Освен това кметът на Девня имал и желание, и намерение да се развива моторния спорт в общината. Гонки в града не бива да се допускат. Те са опасни както за хората, така и за мотористите, категоричен е Красимир Симеонов от варненския мотоклуб "Stormbringers MCC". Според него Пътна полиция и Областна администрация трябва да проверят подходящите терени както за собствеността, така и за настилката, която е много важна. От мото общността във Варна са готови да осигурят линейка при бъдещите състезания, смята лидерът на "Буреносците". "Всяко стадо си има черните овце. И при нас, мотористите, ги има. Гонките по варненските булеварди не се организират от клубни мотористи, а от хора, които са се видели с някакви пари, купили са си един мотор и имат повече адреналин в себе си", изтъкна Симеонов. Повечето "ревящи" мотори във Варна са пистови. Мотористите, които карат по-шумно, обикновено са 18-20 годишни, са наблюденията на областния управител. Няма да има нови мерки за ограничаване на мото шума. Има достатъчно ясен и категоричен Закон за шума, който действа. Контролът е изцяло и само на МВР. Контролните функции на общините са пожелателни, въпреки че те също имат право да налагат санкции. От МВР се оплакали, че жалбите срещу актовете за висок шум падали в съда, тъй като шумомерите им не били калибровани, разкри още Пасев. |