Туристи във Варна внасят жалби срещу некоректни обменни бюра в териториалната дирекция на Национална агенция по приходите. Това заяви за радио „Фокус" - Варна Виолета Маринова от пресцентъра на НАП - Варна. Тя заяви, че всяко лято по Черноморието туристите стават жертви на некоректно отношение на служителите на обмените бюра. Обикновени чужденците се объркват от таблата, които са изнесени пред самите бюра, като курса на обмен на валута е различен от действителния, на който сменят служителите. Виолета Маринова заяви, че хората трябва да гледат курса на валутата, вътре в обменното бюро, а не обявените цифри отпред. След подписаване на бордерото сделката се смята за валидна и след това нищо не може да се направи тъй като всичко е легално. Говорителят на НАП - Варна допълни, че хората трябва да проверят какво подписват. За сега няма точни данни, колко са подадените жалби в НАП - Варна, тъй като част от измамените туристи се обръщат директно към служителите на реда. Проблем си остават и уличните сарафи във Варна, които заблуждават туристите, че обменят пари на по-висок курс отколкото в бюрата, а след това се оказва, че туристите са били излъгани - най-често им се дават банкноти, които вече не са в обръщение или по-малко пари.
Туроператорите предупреждават гостите на града, но по неясни причини те продължават да се лъжат и често стават жертви на измама.
Източник: р. "Фокус" - Варна |