Новата билетна система активира гратисчиите, но и солидарността сред варненци | ||||||
| ||||||
За нещастие на недобросъвестните пътници, които се опитват да минат "метър" и за разлика от столичния градски транспорт, където контольорите не са толкова често явление, новите служители на ТАСРУД във Варна и бивши контрольори на "Градски транспорт", са много активни и зорко бдят за авантаджии. При един автобусен курс в рамките на минути във Варна могат да ви проверят три пъти. Контрольорите са лесно разпознаваеми по сигналнозелените жилетки с надписите на общинското предприятие, въоръжени с устройства за проверка на електронните билети и карти. Често могат да бъдат наблюдавани куриозни ситуации, при които пътници без билет да хукват към машините при вида на проверяващите или да слязат бързо от автбуса, за да не бъдат глобени. Същите се качват на следващото возило и продължават с играта "на котка и мишка". Прави впечатление още, че контрольорите са отзивчиви и с охота консултират пътниците, които все още не са влезли "в час" с новите правила за пътуване. Точно те, обаче, както и преди, отнасят гнева на гражданите, които не са успели да закупят билет, защото машините не са приели монетите им или са глътнали левче или два, без да пуснат билет. Не е ясно по какъв "критерий" машините не приемат дадени монети и се налага пътниците, вече посъветвани от други потърпевши, да търкат левчето в металната част на машините, за да го приеме устройството. Проблем е и това, че на много места валидаторите не работят и пътниците обикалят в автобуса в търсене на опция да регистрират закупените вече билети. Прави впечатление и солидарността сред варненеци, ползващи градския транспорт. Все по-често явление, което се наблюдава сред гражданите, е при слизане от автобуса, пътник да подаде билетчето си на качващ се човек, при условие че все още има времеви лимит, с който той да стигне до желаната спирка. Негодувание предизвиква у пътуващите факта, че ако автобусът попадне в задръстване, което отнеме повече от час, те са длъжни да си закупят нов билет, тъй като времето им е изтекло, макар и по независещи от тях причини. Другото нещо, което сериозно притеснява пътуващите във време на пандемия е фактът, че всички те са длъжни да закупят билет от единствената машина в средата на превозното средство и освен, че се трупат на опашка, трябва да докосват машината, която не е ясно колко често се почиства и дезинфекцира. Много от гражданите се притесняват, че това може да допринесе за разпространението на опасни вирусни инфекции, въпреки наличието на дезинфектанти в автобусите. Донякъде проблемът може да бъде решен с въвеждането на приложение, с което да се купуват билети през мобилните телефони, но едва ли по-възрастните хора биха се възползвали от тази опция. Остава като добър вариант възможността машините, които се докосват от хиляди хора, да бъдат защитени чрез третирането със съвременни високотехнологични препарати, които създават покритие, незадържащо вируси, като тези, изплозвани в столичното метро или на варненското летище. Припомняме и предимствата на новата билетна система, за които медията ни вече информира: При закупуване на предплатена електронна карта (пластика), за 10 лв. получавате бонус 1 лв. Също така има целодневен билет, който важи от момента на закупуване до полунощ същия ден. Цената на целодневния билет е 4,00 лв. Всички машини за продажба на билети, които са монтирани по спирките на града, са заредени с електронни карти. Картата се получава безплатно от машината и може да се презарежда при изчерпване на заложената сума. Към настоящия момент картите могат да се зареждат за 10 лв.+ бонус 1 лв. Банкнотите трябва да са от 5 лв. или 10 лв. и да не са прегънати. След като се качи в превозното средство, всеки притежател на заредена електронна карта, трябва да избере електронен билет от екрана на валидатора – за 1 лв.; 1,50 лв.; 1,80 лв.; целодневен - 4 лв., след което да валидира картата си на валидатора. Важно е да се знае, че електронната карта не се поставя в отвора на валидатора, а след като се избере електронен билет от екрана на валидатора, картата само се доближава до валидатора. При използване на билетната система, ако възникнат въпроси, гражданите могат да звънят на телефон 0800 40 280, който дава връзка с дежурния служител по "Информация на пътуването“ в ОП "ТАСРУД“. Там се записва подадения сигнал, прави се проверка и се връща обратна информация до гражданина. На машините има залепени инструкции за начина на купуване на билет или карта. От ТАСРУД информираха още, че за още по-голямо удобство на потребителите, в най-скоро време от автоматизираната билетна система ще се закупуват и електронни билети за време чрез мобилните телефони. Заплащането ще се извършва чрез таксуване от мобилен оператор или посредством български и международни банкови карти. |
Още по темата: | общо новини по темата: 570 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/95 ] следващата страница |