Meta отбеляза края на една ера! Компанията изгуби важен човек | ||||||
| ||||||
Съобщението за оттеглянето на втория най-важен човек в компанията след Марк Зукърбърг, понижи акциите на компанията с 4%, но до края на борсовия ден те отново върнаха стойността си. "Когато поех тази работа през 2008 г., се надявах да бъда в тази роля пет години. Четиринадесет години по-късно е време да напиша следващата глава от живота си“, казва тя. Главният директор по растежа Хавиер Оливан ще поеме поста главен оперативен директор, каза Зукърбърг в отделна публикация във Facebook. Оливан работи в Meta повече от 14 години и е ръководил екипи, работещи с Facebook, Instagram, WhatsApp и Messenger. Напускането на Сандбърг бележи края на една ера за Meta, която измества фокуса към хардуерните продукти и "метавселената“ след години на скандали относно злоупотреби с поверителността и разпространението на конспиративно съдържание на корпоративните платформи. Зукърбърг припомни, че през 2008 г., когато я е наел на работа, той е бил само на 23 години и не е знаел нищо за управлението на компаниите. Сандбърг е била на 38 години и е имала кариера в престижни организации, от Световната банка до консултантската група "Маккинси". Тя е преминала и през американското финансово министерство като директорка на човешките ресурси там, а също и през Google като заместник-президент, натоварен с продажбите за чужбина и с оперативните дейности. "Шерил замисли архитектурата на нашите рекламни дейности, набра невероятни хора, оформи нашата предприемаческа култура и ме научи как да ръководя фирма. Тя създаде възможности за милиони хора по света и до голяма част благодарение на нея Meta стана компанията, която е днес", коментира в профила си във Facebook Зукърбърг. След като се наложи като главна социална мрежа в света през първото десетилетие на 21-и век, социалната мрежа Фейсбук се разшири и до други дейности, като придоби и приложенията WhatsApp и Instagram, за да стане незаменим фактор. В края на 2021 г. основателят й прекръсти компанията Facebook на Meta, за да бележи обрат към метавселената. Но икономическият модел на компанията, основан на широкомащабната целенасочена реклама и същевременно много "жаден" за лични данни, породи критики и полемика от 2016 г. Властите на много страни обвиняват компанията, че злоупотребява с доминираща позиция подобно на Google. "Дебатът около социалните мрежи няма вече нищо общо с началото на компанията. Да кажа, че винаги е било лесно, би било ефимизъм. Но е нормално да е трудно. Нашите продукти имат огромно влияние и следователно ние имаме отговорността да ги замисляме по начин, който защитава личния живот и сигурността на хората", казва Сандбърг в дълго послание, в което припомня важните етапи от продължилата 15 години своя кариера в компанията. |