"Хвърли го" - визуалният акцент на 31-ия Международен джаз фестивал "Варненско лято" | ||||||
| ||||||
В дните на фестивала, а и след тях, джазът във Варна превзема и визуалните преживявания на почитателите на свободната музика. Чак до 26 август в книжарница Pibooks може да се види изложбата “Хвърли го!“ на Димитър Трайчев, гуруто на графичния дизайн в морския град. Тя представя реализирани проекти на CD digipak. Ето как самият Трайчев представя своя проект: “Да попаднеш на царския път. В началото на 2007 получих имейл от непознат адрес, но това не беше обичайния спам. Подателят, Найджъл Кинг, беше представител на мощна адвокатска кантора, която току-що беше регистрирала Kings Road Multi Media Ltd – компания за производство и разпространение на музикални звуконосители, базирана в Лос Анджелис. Кантората изкупуваше на едро неиздавани ранни записи на все още непопулярни тогава артисти от фалирали звукозаписни студия. Видял мои работи в нета и те му допаднали. В LA вече нямало кой да рисува афроамериканци. Ха-Ха. Предложи ми договор за проектиране на CD и списък от 22 заглавия. Част от изображенията вече бяха реализирани в проекта My Jazz Icons. На локален артист това се случва веднъж на девет живота. Разбира се, че казах ДА, независимо от размера на сумата, който беше жалък. Стиснахме си ръцете виртуално и работата тръгна. Още на първото заглавие се сблъскахме на тема типография. Аз се напърчих. Той си извика подкрепление и от лондонския офис на компанията се намеси арт директорът Джулс Барет. Имаше много смешки, но всичко завърши благополучно. Някои от заглавията са на пазара, други чакат реда си, трети никога няма да видят бял свят. Нормално." Джаз фестивалът "Варненско лято" се реализира с финансовата подкрепа на фонд "Култура" на Община Варна. |