След сигнал, министър Шишков проверява забавени плащания към фирма, ремонтирала пътища в Северна България | ||||||
| ||||||
В срещата участваха и заместник-министрите Десислава Георгиева и Захари Христов, както и началникът на Дирекцията за национален строителен контрол арх. Деляна Панайотова. Сред представителите на синдикатите бяха вицепрезидентът на КНСБ Даниела Алексиева, Марина Коларова, инж. Тодор Капитанов и Петя Стоянова от организацията на КНСБ във фирма "Автомагистрали - Черно море“ АД, председателят на Синдикат "Пътно дело", към Федерацията на независимите синдикати в България към КНСБ - Малина Кованджиева и др. От "Автомагистрали - Черно море“ АД алармираха министър Шишков, че заради неразбирателства между фирмата по строителен надзор и възложителя, компанията не може да получи средствата си за вече реализирани и готови обекти. В рамките на срещата синдикатите и арх. Шишков обсъдиха и проблема със средствата, които държавата дължи за изпълнени пътни ремонти на строителните фирми. Регионалният министър отбеляза, че без работещо Народно събрание е невъзможно да бъдат разплатени оставащите 50% от сумите. "Съгласно решението на предишния парламент бяха платени само половината от задълженията. Останалите плащания към фирмите ще се извършат след решение на Народното събрание и проверка на дейностите“, напомни арх. Шишков. Той коментира, че вероятно служебното правителство ще направи свои предложения по темата. "За съжаление, строителните фирми нямат вина, виновна е държавата, която е възлагала строителството по този безхаберен начин. В момента целият строителен бранш е потърпевш от безобразното възлагане на ремонтите“, подчерта още арх. Шишков. "Работим по въпроса за увеличаване на заплатите на служителите на Агенция "Пътна инфраструктура“. Предстоят ни разговори с Министерството на финансите и смятам, че скоро ще имаме положително решение по казуса“. Това посочи министър Шишков, след като председателят на Синдикат “Пътно дело" към КНСБ Малина Кованджиева, постави темата с ниските възнаграждения в системата на АПИ. Тя алармира, че пътни инженери и експерти работят за заплати от 1100 - 1200 лв., които са крайно недостатъчни. "Ниските възнаграждения са причина опитни служители да напускат агенцията, но и да не постъпват млади кадри“, коментира тя. Министърът отбеляза, че има вариант след преструктуриране на бюджета на МРРБ да се намери ресурс за повишение на заплатите. |