Министри със скандални твърдения за асфалта на АМ "Тракия"
Автор: Екип Varna24.bg 17:27 / 12.10.2022Коментари ()1158
©
Съдържанието, вложено в пътното платно на АМ "Тракия", не отговаря на обявеното. Това съобщиха на брифинг служебният министър на МВР Иван Демерджиев и министър Иван Шишков, които дадоха яснота докъде са стигнали проверките на ремонтите по АМ "Хемус" и АМ "Тракия".

"В хода на работата по проверката докъде са стигнали тези разследвания ние се натъкнахме на два проблема, по които не беше работено до момента. Единият от тях е какво е вложено във вече изградените пътища, респективно автомагистрали най-вече и дали тяхното лошо състояние се дължи на лошо извършени работи, или се дължи на някакви други обективни причини. Дали има ремонти, които по естеството си са основни такива, а са били правени по един друг ред, предвиден за текущи ремонти", заяви Демерджиев.  

Взети са проби, т.нар. "ядки", от съдържанието на пътното платно, които са изпратени за изследване на Института по пътища и мостове, към АПИ, който е под шапката на министерство на регионалното развитие и благоустройството, обяви Демерджиев.

"Още на първо четене се вижда, че декларираните работи са в много по-малко количество спрямо заложените по съответните проекти. Още на първо четене се вижда, че част от вложените материали, видимо изглеждат с много съмнително качество. В момента ще представим несъответствието само в количествено отношение, защото институтът има нужда от още десетина дни за да направи пълни изследвания какво се съдържа в слоевете на пътя", допълни министърът на МВР. 

"Още сега е видно, че дебелината на пътното платно е значително по-малка. Още сега е видно, че част от материалите видимо се разминават", обяви Демерджиев. 

"За да сме сигурни в обективността на тази проверка сме запазили материал, който при нужда ще бъде изследван от независима лаборатория, ако е необходимо извън границата на България", допълни Демерджиев. 

"Направена е проверка на асфалтовата смес на износващия пласт, асфалтовата смес за долния пласт на покритието, асфалтовата смес на основния пласт, основния пласт от трошен камък и земното легло на настилката. Това, което мога да ви кажа и това, което би трябвало да бъде като очакване, е, тази височина на всички тези пластове трябваше да бъде метър и 20", заяви министър Шишков.

Той показа пълна информация за строителя, сроковете и цената на първия лот Стара Загора-Нова Загора, който е от километър 210 до километър 241,900. По думите му цената за километър на този участък е била 4 335 471 лв с ДДС. 

По проект тук цялата дебелина е трябвало да бъде 220 см, а сега е 189 см, обяви Шишков и даде още няколко примера за неспазване на общата дебелина. 

Проверките са правени на лот 2 от Стара Загора до Нова Загора и на лот 3, който е до Ямбол. Общатата загуба там е 17 млн. лева.

"Има овлажняване на леглото на пътя, това значи, че при всички положения материалите не са тези, които трябва да бъдат вложени", посочи още Шишков.

А Демерджиев каза, че проверката е дело на МВР. Те са пратили пробите на Иститута по пътища и мостове към АПИ. До 10 дни ще са ясни и резултатите от пробите на вложения материал.

"Ако трябва, ще пратим пробите и в чужбина", обясни вицепремиерът.

А Шишков даде и примери как основни ремонти са били представяни като текущи. Имало и такива строителни дейности по АМ "Тракия".



Още по темата: общо новини по темата: 218
19.09.2024 »
19.09.2023 »
05.07.2023 »
28.06.2023 »
28.04.2023 »
22.11.2022 »
предишна страница [ 1/37 ] следващата страница
https://www.varna24.bg/novini/Bylgaria/Ministri-sus-skandalni-tvurdeniya-za-asfalta-na-AM-Trakiya-1424839
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.