© Varna24.bg | | Съмненията в прозрачността на сделката за автобусите, които „Градски транспорт" купува през 2003 г., са изказани още тогава. Точката за кредита от 1 млн. лв., с които общинското предприятие да купи возилата, е вкарана в дневния ред на сесията в последния момент от покойния съветник от "Граждани за Варна" Живко Ников. Против това се обявява синият Любослав Роев. Той иска почивка, за да може неговата група да се запознае с предложението на "Градски транспорт". Договорената лихва по кредита от Общинска банка Роев определя като много добра, но не и постигнатото по отношение на прозрачността на сделката.Ясен погасителен план също липсва, макар Борислав Гуцанов да уверява колегите си, че такъв съществува. Роев стига и по-далеч като заявява, че така представен пред съветниците кредитът крие риск от невъзможност да бъде обслужен. Това според него на този етап и с оглед състоянието на „Градски транспорт" би довело до фалита му. Тезата му моментално е оборена от арестувания председател на сегашния Общински съвет. Той подчертава, че за залог служат само автобусите и защитава параметрите на кредита, договорен от борда на директорите, в който е и той. „Дайте един нормален погасителен план, какво точно ще купувате - защото аз твърдя, че ако купите 4 тролейбуса, ще изхарчите парите нахалос. Защото те са неефективни, нерентабилни и сигурно няма да ги пуснете никога... Настоявам за пълна откритост по кредита", заявява тогава Роев.
В крайна сметка след продължителни дебати предложението за кредита се приема, с гласовете на 27 от общинските съветници, 19 гласуват "въздържал се", а 1 "против".
Източник: в. "Позвънете новини" |