1300 лева за ток парализираха онкоболна | ||||||
| ||||||
„Хората и двата пъти се отзоваха и прегледаха електромера, но установиха, че той е изправен и проблем няма", разказва 51-годишната жена. Въпреки това на 10 февруари двама служители на фирмата идват в дома й, за да й съобщят, че смятат да подменят стария апарат с нов. „Предложиха ми да сляза при таблото с тях, за да гледам как си вършат работата, но аз повече от две крачки от леглото съм неспособна да направя", разказва Томичек. И така тя им се доверява, те сменят апарата, а жената на свой ред им подписва протокола за свършената работа. Скоро след това обаче получава известие за огромната сума. На молбата й за разсрочено плащане на задължението получава отговор, че трябва да внесе 400 лв. през първия месец, а за всеки следващ ще дължи по 200 лв. „Как да плащам такива пари, като получавам 196 лв. пенсия?", възмущава се Томичек. Междувременно се трупат нови сметки, които също са непосилни за жената. Регулярна проверка, извършена от специалисти на Е.ОН България Мрежи, е установено, че електромерът на Росица Томичек не измерва напълно консумираната електроенергия. Затова той е демонтиран и заменен. Експертизата установила, че апаратът отчита преминаващия ток с грешка със знак минус 82,48%. Това означава, че ако клиентът е консумирал енергия за 100 лева, той е плащал 17,52 лева. Именно на базата на този процент сметката на дамата е коригирана, съобщават от компанията. Изчисляването, изготвянето на справка и коригиране на сметките за изминал период се извършва от дружеството във всички случаи на установени неработещи или неотчитащи коректно електромери. За извършване на корекцията не е необходимо наличие на вина и установяването на нарушителя, допълват още от Е.ОН. |