Министър Стоянов и японският посланик с намерение за създаване на център за млечни продукти | ||||||
| ||||||
"Партньорството между "Ел Би“ и "Мейджи“ през годините стана и един от символите на отношенията между нашите две държави“, подчерта министър Стоянов. По думите му е много важно да бъдат набелязани съвместни инициативи, с които да се надгради постигнатото дотук, но и да се разработват иновативни продукти, които да задържат интереса към уникалната българска бактерия. "Отбелязваме половин век на успешно партньорство, но сега е моментът да положим основите и на следващите 50 години, които да донесат още повече резултати“, подчерта Никола Стоянов. Японската компания полага и последователни усилия за по-масово присъствие на китайския пазар, а българското кисело мляко вече се предлага и на него, стана ясно по време на срещата. Министър Стоянов представи и плановете за развитие на държавната "Ел Би Булгарикум“ и интереса на други държави за придобиване на български лиценз, по примера на сътрудничеството с Япония. "В напреднали разговори сме с държави от Близкия изток и се надяваме, че скоро ще имаме и други позитивни примери за популяризиране на България чрез уникалното ни кисело мляко“, коментира още българският министър. По време на срещата бяха дискутирани и цените на "Ел би Булгарикум“ в търговската мрежа в България. "С правилни действия успяхме да направим така, че продуктите, които са познати дори в Далечния изток със своето качество, да се предлагат на едни от най-ниските цени в България“, каза още Никола Стоянов. Според него една от основните цели на държавната млекопреработвателна компания е да гарантира автентичността на вкуса и стандарта за качество, на възможно най-добрите цени. На срещата присъстваха ръководствата на Държавната консолидационна компания, "Ел Би Булгарикум“ и на японската компания "Мейджи“. |