© Varna24.bg | | Собствениците на джетове не знаят, че трябва да ги регистрират. До момента в Изпълнителна агенция "Морска администрация" (ИАМА) са издали документи за около 20 от морските атракции. Още толкова са в процедура на обработка на документите, обясни началникът на сектор "Малки кораби" в Изпълнителна агенция "Морска администрация" - Варна Веселин Марков. Той увери, че регистрацията става изключително бързо и единственото, което било необходимо, е документ за собственост. След това джетът се проверявал от експертите на ИАМА дали отговаря на правилата за безопасност и получавал номер.Към момента в местното подразделение на ИАМА има регистрирани 22 водни бази. Най-много - 5 са на Златни пясъци. По 4 бази има в Албена и Кранево, 3 на Св. Константин, по 2 на Ривиера и Обзор, а най-малко - по 1 са в Слънчев ден и на Кабакум. "Големите плажове на север - Крапец, Шабла, Дуранкулак, нямат концесионери и не знам дали на тях ще има водни бази. Човекът ни в Шабла обаче обхожда плажовете и трябва да докладва", коментира Марков. Всички установени до момента бази са подали документи до ИАМА. От там нататък местоположението им трябва да се съгласува с Военноморските сили и полицията. Към момента са проверени по море всички бази и при тях не са констатирани сериозни нарушения. Те разполагали със задължителните от тази година паник-бутони за спиране на джетовете от брега. Собствениците обаче се оплаквали, че устройствата харчели прекалено много енергия и изтощавали за нула време акумулаторите на джетовете. Оказало се, че няма серийно производство на такива устройства у нас. Намирали се майстори, които да ги правят, но все още имали несъвършенства и харчели много ток. Тяхно проучване на пазара показало, че в САЩ, онези джетове, които имат паник-бутони, действат в радиус до 15 метра. Съгласно родното законодателство обаче атракцията може да се ползва на поне 20 метра от брега.
Източник: в. "Позвънете новини" |