"Лукойл" за спирането на вноса на руски петрол у нас: Всички потребители на горива ще се окажат губещи | ||||||
| ||||||
Припомняме, че днес парламентът реши на първо четене България да прекрати дерогацията за внос на руски петрол. В подкрепа на законопроекта бяха от ГЕРБ-СДС, ПП-ДБ и ДПС. "Против“ бяха от "Възраждане“, БСП и ИТН. Ето и цялата позиция на "ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас“: Решението на Европейската комисия за изключение от ембаргото за България до края на 2024 г. отчете обективните логистични ограничения на пристанищата в страната да приемат нефт от други държави и взе под внимание, че рязката забрана на доставките може да нанесе сериозен удар върху енергийната сигурност и икономиката на България. Чрез дадената отсрочка от забраната за внос на руски нефт, "ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас“ предлага най-евтините горива в Европейския съюз, като отчислява крупни данъци в бюджета на Република България. В същото време компанията разработи план за своевременно поетапно преминаване към алтернативни източници на суров петрол. Предложенията ни бяха представени в поставения от Министерството на енергетиката срок, и съгласувани с всички правителства, които са били начело на държавата през този период. Планът гарантира замяна на суровия петрол преди изтичане на дерогацията, предоставена от ЕК; гарантира достъп до качествени горива на приемлива цена за българските граждани, бизнес и бюджетни организации след смяна на суровината; гарантира сигурност на работните места и доходите на работещите в рафинерията и ги защитава от техногенни инциденти с екологични и други последствия. Планът напълно отговаря на приложимото българско и европейско законодателство. Разтревожени сме от действията на онези депутати, които саботират неговата реализация, опитвайки се да отменят решения на Европейския съюз. Обръщаме внимание, че предлаганият 30-дневен срок за смяна на източника на суровина е нереален за изпълнение. В такива условия не можем да гарантираме в пълна степен нормалната работа на предприятието, каквато непрекъснато сме осигурявали през последните 25 години. При тези обстоятелства, всички потребители на горива ще се окажат губещи. |