При закъснял и отменен полет: Пазете касовите бележки на всичко, което купувате | ||||||
| ||||||
"Когато полетът закъснява ваиокомпанията е длъжна да ви уведоми за това. Ако закъснението е над два часа, компанията е длъжна да ни осигури и грижи. Трябва да ни бъдат осигурени храна и напитки или ваучер за тях. Ако не го направят, остава вариантът ние да си купим каквото ни е нужно, но задължително да запазим касовата бележка, защото тя е нашата гаранция, че след това ще ни върнат парите", заяви пред bTV експертът. По думите й всичко това важи и за по-големи закъснения, при които вие трябва да отседнете в хотел. Авиокомпанията е длъжна да ви осигури хотел и превоз до там. Отново има вариант вие да си ги платите и след това да поискате връщане на пари. "Когато на летището установите, че багажът ви липсва, първо трябва да попълните един протокол. Повечето пъти хората получават куфарите си до 1-2 дни. Понякога обаче отнема повече време. Ако куфарът ви не дойде до 2 дни, трябва да попълните документи на самата авиокомпания и тя да търси в своите регистри. В тези случаи докато се търси куфарът, човекът има право на стоки от първа необходимост - лични принадлежности, бельо и други. Тук пак е важно да се пазят касовите бележки и разходите да бъдат разумни", добавя още тя. По думите й, ако минат 21 дни и куфарът не се намери, той се води вече загубен и имате право на компенсация. "Максималната сума, която се изплаща е 1600 евро. Но повечето пъти се изплаща по-малка сума. Повечето пъти се гледа колко е тежал куфарът при чекиране и това число се умножава по 20 евро, каза Соня Спасова. |