Голяма верига за хранителни стоки се завръща в България, но под друга форма | ||||||
| ||||||
"Ритейл енд Мор", гръцки франчайзингополучател на "Карфур" от 2022 година, води преговори с няколко български компании за подфранчайзинг на френската марка, като сред тях са 20 магазина от веригата "Паркмарт холдинг" (Parkmart Holding), основана през 2018 година от Добромир Андонов, съобщи "Карфур". Френската верига планира "10 нови франчайзинг пазара до 2026 година". Магазините "Паркамарт", които са разпространени в цялата страна (София, Варна, Бургас…), ще преминат под марката "Карфур" през идните месеци. "Ритейл енд Мор" скоро ще има 50 магазина "Карфур" в Гърция, според главния изпълнителен директор Василис Стасинулиас, цитиран в комюникето на френската верига. "Горди сме и се радваме да станем партньор на "Карфур" в България и сме убедени, че гамата от продукти, предлагани на българските клиенти, ще бъде на нивото на техните очаквания. Приветстваме "Паркмарт" в бъдещата мрежа магазини "Карфур" в България", заяви той. "Карфур" навлезе на българския пазар през 2009 година чрез предишния си гръцки франчайзингополучател "Маринопулос" (Marinopoulos), който загуби франчайзинга за "Карфур" през 2016 година. "Щастливи сме, че ще имаме възможността през следващата година да върнем на българския пазар световноизвестната марка "Карфур" и да предложим на българския потребител качеството, което той отдавна заслужава. Продължаваме нашата основна мисия да доставяме на българския потребител качествени стоки", коментира собственикът на "Паркмарт" Добромир Андонов в съобщение на веригата, получено в БТА. "Паркмарт" е българска верига супермаркети и онлайн магазини за хранителни продукти и стоки за бита във високия сегмент. Първият супермаркет от веригата е отворен във Варна през 2018 г., а към настоящия момент има магазини на територията на по-големите градове в страната. Към края на 2022 година "Карфур" присъства в над 40 страни, като в осем от тях веригата сама управлява по-голяма или по-малка част от магазините си: Франция, Испания, Италия, Белгия, Полша, Румъния, Бразилия и Аржентина. На Франция, Испания и Бразилия се падат над 80 на сто от общия обем продажби, припомня АФП. Френската верига залага все повече на франчайз модела, при който поверява управлението на магазините на трета страна. |