© | Туризмът винаги е бил меката дипломация. Туристите и студентите са най-добрите посланици на една държава. Това каза в предаването "България, Европа и светът на фокус" на Радио "Фокус" Илин Димитров, секретар на президента Румен Радев по туризъм, образование и култура и бивш министър на туризма.
"Идвайки в България, твоята нагласа като турист е позитивна почти винаги, и тя е свързана с преживявания и съпреживявания на моменти, с опитване на автентична храна - нещо, за което от много време говорим, за фермерски пазари, за локална храна, за начин, по който ние можем да се промотираме и показва вкусът на България. С домати от Лидл и краставици от Испания трудно можем да правим някакъв автентичен туризъм, не добър, а автентичен", коментира Димитров.
По повод предстоящия зимен сезон той отбеляза: "Трябва да избегнем негативната традиционна "реклама" - антирекламна кампания, която се случва в нашите медии. Всяка година се наглеждаме на какви ли не заглавия - "колко е скъпо", "колко е лошо" у нас, а всъщност истината е, че курортите ни са добре подготвени - и в Банско, и в Пампорово. Брандът, за който ние трябва да се борим е бранд България, който сме го споменавали многократно и по който въпрос се работи от много години. По времето на служебния кабинет направихме тристранка, три министерства - на туризма, на културата и земеделието работят по тази точка", допълни Илин Димитров.
Той каза още, че спрямо съотношението цена-качество зимните ни курорти стоят много добре на пазара и те са конкурентни дори. Цените не са скочили драстично – между 5 и 7%, което по думите му е нормално. Димитров отбеляза, че в Банско, "Пампорово“, и в "Боровец“ записванията са на нива от миналата година: "Компенсирана е липсата на израелски туристи с малко по-агресивна реклама на пазари около България и аз съм оптимист. Не искам да правя големи прогнози, но мисля, че ще бъде един добър зимен сезон". |