Книга учи собственици на малък бизнес на работещи стратегии | ||||||
| ||||||
Основните затруднения при малкия бизнес според него произтичат от липсата на маркетингова стратегия. "Повечето собственици на малък бизнес разчитат основно на препоръките на клиенти от уста на уста, но липсва цялостната стратегия за маркетинг, по-силното присъствие. За да функционира и да се издържа, бизнесът има нужда постоянно от нов поток на клиенти“, заяви Александър Николов. Първата фаза в привличането на клиентите е позиционирането на търговеца на пазара и посланието му към потенциалните клиенти. "Те трябва да те припознаят като решение, което търсят, тъй като конкуренцията нараства все повече и повече във всяка една сфера и все по-трудно става да се грабне вниманието на потенциалния клиент и той да се отличи от конкуренцията. В основата си това е да създадем силно, грабващо послание“, обясни експертът. Втората фаза на привличане на клиенти е стратегията ни за присъствие. Ключовият момент тук е да бъдем навсякъде, подчерта Александър Николов. "Ако посланието не е работещо, дори да имаме присъствие в социални мрежи, в радио, в телевизия, в печатни рекламни материали, участваме в събития, няма да имаме резултата, който искаме. Ако пък липсва тази втора фаза, прекрасното послание, което сме създали, няма да има кой да го чуе и няма да има кой да реагира. Не става само с един-два канала, трябва да си навсякъде, за да може потенциалният ти клиент да те види на много места и да изгради усещането, че си навсякъде.“ Третата фаза е самият продажбен процес, за който трябва да имаме умения. "Едно от ключовите неща в целия процес на привличане на клиенти е да водим диалога, който вече се случва в главата на клиента, да се изразяваме по неговия начин, да говорим точно за проблемите, нуждите, предизвикателствата, които клиентът изпитва, за желанията, които има, за решенията, които търси. Но не по професионален начин, а по начина, по който клиентът в момента усеща нещата“, каза още Николов. |