И днес на "Дунав мост" се чака с часове: Над 1 млрд. лв. е загубила икономиката ни за 1 година заради сухопътния Шенген | ||||||
| ||||||
На пункта Русе-Гюргево загубата е по-малка, но също притеснителна за бранша - над 147 млн. евро. През Видин – Калафат преминават над 28 хиляди тежкотоварни автомобила месечно, а средно времето за изчакване е 16 часа. За същия период през "Дунав мост“ при Русе преминават над 16 хиляди тира, а изчакването е средно около 11 часа. Пътят от София до Видин е около 4 часа, а чакането на граничния пункт към Румъния е поне минимум едно денонощие. Това ни казва Друми Михайлов - шофьор на тир от 16 години. "Седя на паркинг или на опашката, спя цяла нощ - 12 часа, и в следващия момент става сутринта, тръгвам и стоя още 9 часа на опашката, която изобщо не мърда“, казва той пред bTV и допълва, че това се отразява доста зле на работата му. От Съюза на международните превозвачи посочват, че разходите за труд, които са платени от фирмите в сектора, само за времето на изчакване надхвърлят 135 млн. лева. И реалистично приемат, че влизането ни в сухопътен Шенген се отдалечава. "Ясно е, че няма да стане преди конструиране на новия европарламент, автоматично отиваме във втората половина на годината. Трябва да има Еврокомисия“, посочва Йордан Арабаджиев – изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи. "Ако ви се наложи да изчакате полет над 2 часа, ще ви дадат храна и вода, а в случая никой не осигурява на нашите шофьори“, коментира Николай Рашков – представител в работната група на ЕК. И днес на "Дунав мост“ се чака с часове. Предстои данните да бъдат представени на отговорните институции и министерства, заявиха от съюза. |
Още по темата: | общо новини по темата: 585 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/98 ] следващата страница |