Инженер: Teзи, които шофират с 80 км/ч, са не по-малко опасни от превишаващите скоростта | ||||||
| ||||||
Предложенията вече са придвижени от Министерски съвет към Народното събрание. Те тепърва трябва да минат през седем парламентарни комисии преди да влязат в пленарна зала. Предвижда се скоростите в градски и извънградски условия да останат същите – съответно 50 и 90 километра в час. Ще бъдат променени само тези за скоростните пътища. "Законодателят, след като е решил, ще го направи. Вярвам, че България е една от малкото държави в Европа, които имат ограничение от 140 километра в час. Но ефектът от новите промени според нас няма да е този, които се очаква – той ще бъде или минимален или нулев“, посочи пред bTV инженер Ангел Попов от Европейския център за транспортни политики. Според експертът е по-важно АПИ да изгради т.нар. "щадяща инфраструктура“, която включва мантинелите, добрата пътна маркировка, липсата на дупки по пътя, както и премахването на някои вредните пътни знаци. "Вместо усилията да се насочени към подобряването на пътищата, ние сега ще намаляваме скоростта на 130 километра в час“, възмутен е Ангел Попов. Той постави и един друг въпрос – за бавно движещите се моторни превозни средства по скоростните пътища (със скорост 80 километра в час). Според него те са точно толкова опасни за движението, колкото и превишаващите скоростта. Според изследване на Европейския център за транспортни политики в момента средната скорост в България е 145-147 километра в час. Ето защо експертите смятат, че предложението на законодателите е свързано единствено с даването на няколко милиона за подмяна на пътните знаци по магистралите. |