Железничарите поискаха оставката на ръководството на НКЖИ | ||||||
| ||||||
Установи липса на желание и възможности в настоящето ръководство на ДП НКЖИ за признаване, ясно формулиране на проблемите и търсене на възможности и начини за решаването им. Основните според нас проблеми по въпросите, предмет на КТД са: – големият брой ваканции; – застрашително растящата средна възраст на експлоатационния персонал; – постоянната работа в намален състав; – работата на голям брой колеги по втори трудов договор за допълнителен труд при същия работодател; – високият и постоянно растящ дял на забранения от закона, а в условията на жп транспорт и опасен извънреден труд. Като главна причина за попадане в тази ситуация виждаме ниските трудови възнаграждения и най-вече на основния експлоатационен персонал. Заплащането не съответства на сложността и отговорността на влагания труд. Възнагражденията в ДП НКЖИ е трайно по-ниско и при това с растящи темпове на изоставане от средната брутна работна заплата (СБРЗ) в страната. Това води до постоянен отлив на персонал – основно квалифициран и в млада възраст. Следствие на непрофесионалното ръководство от страна на ДП НКЖИ на експлоатационните процеси е и усложнената експлоатационна обстановка. Това състояние създава условия и предпоставки за влошаване и застрашаване безопасността на превозите. Ярък пример е настоящата ситуация в жп възел София и провокираните от това реакции на клиентите, обществото и медиите. Заявяваме – не виждаме смисъл от подписването на КТД с предлаганите от работодателя условия и параметри, което би довело до задълбочаване на проблемите и засилване хаоса в системата. Работата без колективен трудов договор остава на отговорността на работодателя. Настояваме за оставка на ръководството на компанията поради некомпетентност и неадекватни действия. Апелираме за намеса на принципала – Министъра на транспорта и съобщенията за намиране изход от създалата се ситуация. Извиняваме се на ползващите услугите на държавните железопътни превозвачи. Държим да бъде разбрано, че редовият железничар не само не е отговорен за текущата ситуация, но е основен потърпевш – принуден е да се труди в условията на хаос и стрес в следствие непрофесионалното ръководство на ДП НКЖИ. Декларираме, че заедно с колегите от другите синдикати преминаваме към обсъждане с колективите конкретни протестни действия. |
Още по темата: | общо новини по темата: 759 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/127 ] следващата страница |