Пламен Камбуров: Без резки движения на волана или спирачки при аквапланинг
Автор: Георги Иванов 11:28 / 13.06.2024Коментари ()1131
©
Ако се практикува дрифтене, автомобилът трябва да е по-специално подготвен като ъгъл на завиване, като гуми и човекът да познава достатъчно добре настилката. Това каза автомобилният състезател Пламен Камбуров в предаването "Денят на фокус“ на Радио "Фокус“.

Когато водачът не познава достатъчно добре трасето и автомобила се получава изпускане и се стига до пътнотранспортни произшествия. Поднасянето на автомобила трябва да бъде контролируемо.

"Дрифтенето е съвсем отделна дисциплина от бързото каране. Доста от шофьорите, които не са достатъчно добре обучени, бъркат бързото каране с подхлъзването“, отбеляза Камбуров.

В България няма достатъчно места, на които любителите на дрифтове да ги практикуват безопасно, подчерта той.

При зимни условия понякога дрифтът е неизбежен. При голямо количество сняг и недобро сцепление автомобилът може да излезе от пътя. "Затова трябва да се кара със съобразена скорост и шофьорът да преценява с какво разполага в ръцете си – какви са гумите, с какво предаване е автомобилът, какви блокажи има“, обясни автомобилният състезател.

Реакциите при подхлъзване трябва да бъдат съобразени с тези характеристики на автомобила. "Когато автомобилът е с предно предаване и задницата поднесе, връщаме или подаваме газ, в зависимост от скоростта. Когато автомобилът е със задно предаване, тогава с газта регулираме подхлъзването. При 4 х 4 зависи какъв е моделът“, обясни Камбуров.

При попадане в аквапланинг автомобилът също губи сцепление. "Тогава трябва да има корекция на волана и изравняване на газта. В никакъв случай не трябва да има резки движения на волана или спирачки“, посъветва автообилният състезател.


https://www.varna24.bg/novini/interesno/Plamen-Kamburov-Bez-rezki-dvizheniya-na-volana-ili-spirachki-pri-akvaplaning-2150341
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.