Пътен експерт: Чуждите граждани на пътищата са оставени "да правят каквото си искат, но за сметка на това стискаме за гушата българите" | ||||||
| ||||||
"Най-вероятно. Почти на 90% съм сигурен, защото, ако искаха те можеха да затегнат нещата много по-рано", заяви Красимир Георгиев - председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. Красимир Георгиев смята, че чуждите граждани на пътищата в страната ни са оставени "да правят каквото си искат, но за сметка на това стискаме за гушата българите". Смята, че трябва да се промени изцяло системата за налагане на наказанията и събирането на глобите. Владимир Тодоров - председател на УС на Българската асоциация на пострадали при катастрофи също изрази мнение, че желаните промени от страна на Европа няма да са ефективни. "Защото България е като един остров на безнаказаността". Според Тодоров туристите в България, особено през летния период, са безнаказани в голямата си част. Те карат над допустимата скорост и нарушават правилата, но има практическо затруднение те да бъдат санкционирани. "Ако направят нарушение и бъдат спрени от патрул, влизаме в една безумна процедура - трябва да го закара до Ихтиман, да намери заклет преводач, който да му преведе. След като му съставят двуезичния акт - той трябва да му бъде връчен. Трябва да намерят началника на районното, който да издаде наказателно постановление. И след като го получи, той може да не плати веднага, а да го обжалва". За разлика от Гърция или Румъния, например, където "нещата за българските шофьори се променят драстично", защото полицаите извън пределите на границите ни, са безкомпромисни. "Там се свалят номера, там се взимат шофьорски книжки". Като основен проблем за пътната безопасност, около който се обединиха и двамата, е че контролът не трябва да се извършва физически, а чрез камери. |