Кметът Коцев даде важна информация за "Пазари" ЕАД | ||||||
| ||||||
Това са само част от констатациите на Вътрешния одит, които кметът Благомир Коцев получи от звеното, което е направило проверки за периода 1 януари 2022 г. – 30 септември 2024 г. в различни дружества. "Пазари“ е едно от 16-те такива дружествата, чиито ръководства се назначават от Общинския съвет, но тъй като управляват общинска собственост, кметът поиска от тях информация за щатни състави, заплати, функции, процеси и др. По-рано със свои заповеди кметът им назначи и одити. Той подчерта, че данните от одитите ще бъдат представени на Общинския съвет, за да се вземат мерки за оздравяване на дружествата и да се защитят публичните пари, доколкото общинските съветници назначават ръководствата им. Според резултатите от първия етап на одита в "Пазари“ ЕАД, имотите, които то може да отдава под наем, са тези, които са апортирани в капитала на дружеството - Колхозния пазар и Пазар "Чаталджа“. Но се оказва, че то е отдавало под наем още 8 други площадки – "Владислав Варненчик“, "Младост“, "Цветя – пазар Катедралата“, Пазар "Чаталджа“ – цветя (тротоар), Пазар "Часовника“ при ул. "Русе“, гробище с. Тополи и др., които не са апортирани в капитала на дружеството. Какви приходи са получили, в какъв период от време, кой и как ги е администрирал - това очакваме одитът да установи в следващите етапи, коментира още кметът на Варна. Малко преди одитирания период Общинският съвет е предоставил за оперативно управление площадките "Цветен пазар“, Пазар "Чайка – паркинг Делфинариум“ и пазар на ул. "Елин Пелин“, но за останалите липсва всякаква информация как са предоставени на "Пазари“ ЕАД и как така за тях са събирани приходи без основание, ред и правила, утвърдени от ОбС, посочи още Коцев. Тепърва одитът на дружеството ще изясни за какви суми и за какъв период от време са констатираните нарушения и дали видът им е такъв, че да поражда задължение за информиране на компетентните органи извън Община Варна. |