Мениджър от най-голямата търговска верига на едро: Ако не са промоциите в хипермаркетите, кварталните магазини са по-предпочитани от клиентите
©
Традиционната търговия у нас заема дял от около 40 %, в Европа той е 10-15 %. Това съобщи пред БНР Димитър Вутков, мениджър в екипа на най-голямата търговска верига на едро в България.

Собственици на малки хранителни магазини в цялата страна се събират , на национална среща в София, организирана от най-голямата търговска верига на едро. Тя ще се проведе под мотото "Търговията с човешко лице". В събитието ще се включат над 150 представители на традиционната търговия.

"През последните десет години около десет хиляди обекта в областта на традиционната търговия у нас са затворили. През последните четири години тенденцията се забавя. Тази година за първи път тя расте по-бързо, отколкото модерната". 

Потребителят променя навиците си на пазаруване, отбеляза още Вутков в предаването "Преди всички".

"Не мисля, че малките търговци са задушени от конкуренцията на хипермаркетите. България продължава да бъде една от държавите в Европа с най-висока честота на посещение на този тип магазини.

Българският потребител ходи през 2 - 3 дни в такива магазини, но размерът на кошницата му е изключително малък – между 10 и 12 лева. Забелязва се и все по-осезаемо свиване на асортиментните предложения от тези магазини". 

Делът на промоциите на българския пазар е един от най-високите в Европа, обясни още експертът. 

"Малките магазини нямат ресурс да организират подобни кампании. Когато говорим за непромоционални стоки обаче, малкият магазин често е по-евтин канал от модерната търговия". 

Има множество търговски подходи, с които малките магазини могат да управляват поведението на потребителите си, обясни Вутков.

"С преподредба на магазините, с правилно осветление, допълнителни промоционални активности, различен асортимент и чрез човешкото си лице те могат да се свържат с тези общности, за да бъдат предпочитан канал за българския потребител". 

Новите технологии позволяват да се автоматизират определени процеси. Въпрос на лична осъзнатост е технологията да не бъде бариера, а инструмент, посочи още той.


https://www.varna24.bg/novini/Bylgaria/Menidzhur-ot-nai-golyamata-turgovska-veriga-na-edro-Ako-ne-sa-promociite-v-hipermarketite-kvartalnite-magazini-sa-po-predpochitani-ot-klientite-2352001
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.