Марин Нешков: Средствата за реклама за туризъм никога няма да са достатъчни | ||||||
| ||||||
По думите му според закона за туризъм се предвижда създаването на Българска туристическа организация, която ще оперира със средствата за реклама и промоция на продукта. По отношение на средствата за реклама Нешков бе категоричен, че средствата никога няма да са достатъчни и особено ако трябва да се сравнява бюджета за реклама на България с близките държави Турция и Гърция. "Турция вече отидоха много по-напред от нас, но ако вземем Гърция там се изразходват около 150 млн. евро годишно", каза още специалистът и добави, че когато са започнали да се проявяват индикаторите на кризата те са вдигнали рекламния бюджет с 50 млн. евро, докато в България се говори за няколко милиона лева. Според Марин Нешков при изключително силната конкуренция на международния пазар тези средства не стигат абсолютно до никъде и бранша никога няма да е доволен. Той добави, че според някои представители на сектора коментират, че 30 млн. лева евентуално ще са достатъчни за реклама, но подчерта, че ситуацията в България едва ли ще позволи отделянето на такава сума и подчерта, че ако средствата, колкото и малко да са бъдат оползотворени според предназначение то ще има осезаем ефект. Председателят на туристическата камара във Варна подчерта, че в страната се гледат само цифрите, а истината е, че все още не могат да се усвояват средства по еврофондовете, което е сериозен проблем. "Много хора мислят, че Европа дава парите на куп и ние само отиваме и си ги взимаме - не е така", категоричен бе Нешков и коментира, че българите имат много работа по отношение усвояването на средства независимо дали ще са на данъкоплатците или на Европа. Източник: Радио "Фокус" |