Шефът на КЗП: Един от проблемите с община Варна са нарушения по Закона за туризма | ||||||
| ||||||
Има проблеми, които трябва да бъдат решени и един от основните проблеми с община Варна е във връзка с констатирани нарушения, които са в следствие на нарушения по Закона за туризма. Това съобщи по време на среща с представители на морските общини от региона председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Дамян Лазаров. Той уточни, че едно временно удостоверение за категоризация на туристически обекти не може да бъде преиздавано два пъти. Лазаров обясни, че в закона има заложен определен срок, според който удостоверението не може да бъде преиздавано втори път. "Категоризиращия орган или се произнася в рамките на два месеца или просто прави отказ - не може след един дълъг период от време да изважда на ново второ временно удостоверение или пък да удължава, това което е фиксирано в закона с определен срок", коментира още председателя на КЗП. Освен този проблем Дамян Лазаров коментира, че все още няма подадена схема на поставяемите обекти във Варна, което пък от своя страна затруднява контролната дейност. "Това пък ще изисква време и средства, за да бъдат проверявани тези обекти от страна на КЗП", обясни Лазаров и добави, че има и други технически проблеми свързани с прилагането на Закона за туризма, които ще бъдат обсъдени с Областния управител на Варна, за да бъдат намерени решения. В тази връзка Дамян Лазаров коментира, че се налага да бъдат глобявани хора, заради несвършена работа от някой друг. Председателят на КЗП подчерта, че глобяването се налага, тъй като има констатиран случай на некоректна процедура екипите на комисията не знаят, какъв обект проверяват освен това, че дадения собственик е дал заявление, че това е туристически обект. Лазаров даде за пример карт менютата, които обаче не винаги оправдават очакванията на туристите, а от друга страна именно това меню формира очакванията на посетителите. Той подчерта, че ако трябва да се даде определение на понятието "качество в туризма", то може да се каже, че това е информация, която се използва от туриста, която формира предварителни очаквания, които трябва да бъдат удовлетворени. "Когато тези очаквания бъдат удовлетворени тогава можем да кажем, че има качество в туризма, но в случая как ще формираме очаквания, като не знаем, какво посещаваме", коментира още председателят на КЗП. Източник: Радио "Фокус" |