Билетите за влак поскъпват с 5% до Коледа | ||||||
| ||||||
Тъй като инфлацията на този етап е 1,6%, не можем да използваме това като основание за поскъпване и се позоваваме на повишената стойност на енергийните източници, обясни Костадинов. Той допълни, че превозвачът предоставя всички задължителни документи и доказателства на министерството, че е наложително цените да се вдигнат като обаче запазването на цените за две години няма отношение към искането, защото отчетният период може да е само за срок от половин година назад. От момента, в който получим разрешение на министерството до въвеждане в действие на новите цени, ще мине около месец, прогнозира Костадинов. Според него най-вероятно е това да се случи в началото на зимните месеци, най-късно до Коледа. Отговорът на министерството трябва да бъде ясен в края на тази седмица. От железницата напомниха, че от март до разгара на лятото автобусните билети са поскъпнали с над 40%, което е довело и до ръст в пътниците с БДЖ към морето през целия сезон с над 100 хил. души. Уикенд влаковете и ускорените бързи влакове са се движили с почти 100% заетост през цялото лято. Междувременно стана ясно, че БДЖ няма да получи очакваните 140 млн. лв. от мостовото финансиране. С тях трябваше да се погасят част от просрочените дългове на държавната компания. Други 25 млн. от тях бяха предвидени за ремонт на 178 пътнически вагона. По план железниците трябваше да получат мостовото финансиране преди обещания от Световната банка заем в размер на 460 млн. лв. Парите от международната финансова институция ще дойдат само след като в железниците бъдат извършени реални реформи "Финансовото министерство с право не ни дава пари. Наливане на добри пари върху лоши пари не носи желания резултат", заяви изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев. Той допълни, че на този етап не е определен срок, когато железницата, държавата и Световната банката да продължат преговорите за отпускането на заема. Преди седмица транспортният министър Ивайло Московски каза, че една от очакваните реформи е приватизацията на "БДЖ Товарни превози". Този процес обаче още не е структуриран, каза Недев. Засега е ясна само балансовата стойност на активите на дружеството, която е от порядъка на 320 млн. лева, както и че товарните превози ще бъдат продавани от приватизационната агенция. Източник: в. "Монитор" |