© Varna24.bg | | Концесията на "Пристанище Варна" ЕАД е единственият законен начин в порта да се влеят свежи частни инвестиции. Това каза изпълнителният директор на дружеството Данаил Папазов. По думите му, това е пътят варненският порт да стане достойна конкуренция на другите пристанища в Черноморския регион, като например Констанца.Вече има заявени сериозни намерения за подобна сделка с държавата, потвърди Данаил Папазов. Сред евентуалните концесионери са пристанищата в Хамбург, Антверпен, Ротердам и Дубай. Част от тях ще предложат своите оферти в консорциум с български фирми, някои от които варненски, разкри кап. Папазов, но не конкретизира имена.
Едва ли концесията на порт Варна ще тръгне напролет, каза още шефът на Пристанището. Причината е че има доста натрупани проблеми за решаване и обмисляне. Най-важното е да се направи концесионен анализ и едва тогава да се пристъпва към процедурата, която по закон трае 18 месеца, напомни капитанът.
Според Данаил Папазов концесията на Пристанище Варна може да стане факт в края на 2013 година.
Tази година Пристанище Варна се очаква да реализира рекорден товарооборот от 9 милиона тона. 4 милиона лева е чистата печалба, която варненското пристанище е реализирало от началото на годината, отчете още Папазов.
Преместване на пристанището под Максуда би било полезно за града. Най-доброто място обаче е в района на Пристанище Варна-Запад, е мнението на директора на пристанището.
Източник: Дарик |