Без евтини полети до Варна | ||||||
| ||||||
Като един от приоритетите на компанията в следващите месеци тя очерта именно изпълнението на тази цел - повече пътници. Как ще се реализира това обаче, ще стане ясно едва след като е готов наскоро възложеният анализ на пазара и възможностите за привличането на нови маршрути, за които авиокомпаниите биха могли да имат интерес от Варна и Бургас. Грубите сметки два месеца и половина преди края на годината засега сочели, че през варненския аеропорт ще преминат около 1,3 млн. пътници. Летището е понесло сериозен удар след фалита на унгарския превозвач "Малев", а негативен ефект върху пътникопотока е оказала и рехабилитацията на пистата, заради която аеропортът беше затворен до месец март. "Трябва да признаем също, че има отлив и на пасажери от скандинавските страни и донякъде от Великобритания", добави Константинов. Всички негативни фактори обаче се компенсирали от откритите нови направления до Русия и бивши руски републики. Стана ясно обаче, че летище Варна не би могло да разчита на голям интерес, а оттам да генерира и по-значителен пътникопоток от доста предпочитаните напоследък low cost компании. Варна не е типично летище, което би ги привлякло, отбеляза Алета фон Масенбах. Тя обясни, че превозвачите от по-ниския ценови клас обикновено се ориентират около големи транспортни връзки, където има летища с голям пътникопоток. Избират съседни на тях - по-малки аеропортове, и така могат хем да се възползват от сериозния транспортен интерес, хем да предложат по-изгодни условия за превоз. Сериозен фактор за развитие на дейността им обаче са именно местните жители, които живеят в периметъра на летището и пътуват често, защото именно те генерират трафика на low cost компаниите, което пък липсва край Варна. Тя даде пример с Франкфурт, където в радиус от 150 км около летището живеят 2,5 млн. души. Източник: в. "Народно дело" |