Българинът изостави кръчмите и започна да пие бира у дома | ||||||
| ||||||
Така поради тежката криза българите все по-рядко сядат в кръчма, което води до силно свиване на т.нар. студен пазар, където се лее наливната бира и се отчитат високи продажби на стъклени бутилки. С промяната на сезоните се очаква и промяна в предпочитанията на потребителите. Докато през лятото хит на пазара бяха бирените миксове с вкус на различни цитрусови плодове, с настъпването на зимата все повече започва да расте търсенето на тъмна бира. Делът й в общите продажби на пиво показва стабилен ръст през последните години, което е ясен атестат за трайното навлизане на продукта у нас. През 2009 г. пазарният дял на тъмното пиво е бил едва 3,8 на сто, докато данните за 2011 г. показват 4,2% пазарно проникване на зимната бира, уточни Цветелина Милчева. У нас годишно се пият около 70 литра бира на глава от населението, а обемът на българския пивоварен пазар през миналата година е бил 510 млн. литра. Пивоварите тепърва ще обобщават какви са били продажбите през необичайно горещото лято, но отсега е ясно, че потреблението се е увеличило значително в топлите месеци. Въпреки традициите в родното производство на бира през последните две години значително се повишава вносът, който по данни на националната статистика достига 30 млн. литра. Голяма част от този импорт се пада на търговските вериги, които внасят собствени марки пиво и поръчват производството предимно в чужбина. Източник: в. "Монитор" |