1086 жалби за високи сметки са постъпили в "Енерго-Про" за 10 дни
Автор: Екип Varna24.bg 16:29 / 19.02.2013Коментари ()6175
20 електромера са проверени вчера във Варна, след сигнали на битови клиенти с необичайно високи януарски сметки за ток. В нито един от случаите не е установен повреден електромер, или с грешка извън рамките на допустимото. Това съобщи за Дарик Мария Димитрова - директор "Обслужване на клиенти" в "Енерго-Про".

Проверката включва сваляне на показанията на електромера на място в присъствието на клиента или негов представител, и проверка на електромера. Ако еталонният уред отчете разлика, по-голяма от допустимата (около 2 %, според класа на електромера), на клиента се връща разликата в сметките за последните 6 месеца. Процентът на намалението се определя като от отчетения процент на отклонение се извади процента на допустима грешка.

Клиентът може да се наложи и да плати по-висока сметка, в случай че еталонният уред покаже, че електромерът отчита по-малко и над допустимата грешка. При всички случаи нередовният електромер се подменя, обясни Димитрова. По думите й при над милион електромери, които "Енерго-Про" обслужва, е съвсем нормално 10-15 да се окажат неточни.

Репортер на Дарик присъства на една от проверките днес в кв."Левски". Екип на "Енерго-Про" засече с еталонен уред електромер, навъртял сметка от 237 лева за януари, или над два пъти повече от предходния месец. Проверката установи, че електромерът отчита в нормите. Жилището се обитава от възрастна жена, чиято пенсия е 200 лева. Твърде високата сметка за ток кара синът й да поиска проверката на електромера.

Проверките на "Енерго-Про" продължават до края на седмицата. В цяла Североизточна България ще бъдат направени около 1000 засичания на електромери с еталонен уред. По време на тази кампания проверките са безплатни за клиентите, уточни шефът на отдел "Обслужване на клиенти" в "Енерго-Про".

През последните 10 дни в "Енерго-Про" са постъпили 1086 жалби за драстично високи сметки. Проверка се прави на всеки един случай, като на клиентите ще бъде отговорено в срок, увери Димитрова.

Единични са случаите на жалби за неработещи часовници. Когато се установи, че този елемент на електромера не работи, той се подменя. В сметката за консумирана електроенергия пък се прави корекция, така че да отговаря на потреблението.




Още по темата: общо новини по темата: 341
07.09.2023 »
01.07.2016 »
30.06.2016 »
28.05.2016 »
01.04.2016 »
27.11.2015 »
предишна страница [ 1/57 ] следващата страница
https://www.varna24.bg/novini/varna/1086-zhalbi-za-visoki-smetki-sa-postupili-v-Energo-Pro-za-10-dni-416897
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.