© | Специалисти от Румъния споделиха опита си във внедряването на образованието по екология в северната ни съседка. Оливиан Базаван - представител на "Екоучилища" Румъния, презентира пред българските си колеги, част от дейностите, които прилагат успешно в техните училища.
В Румъния, по програма Екоучилища работят 20 000 учебни заведения, повече от 300 000 деца и много доброволци. Споделянето на опит бе по време на Национална работна среща, която се проведе през почивните дни край Варна. В нея се включиха представители на 40 училища и детски градини, които работят по програмите «Екоучилища» и «Учим за гората». Форумът се организира от Дирекция на природен парк "Златни пясъци" и е част от проект «Изпълнение на дейности за устройство и управление на ПП «Златни пясъци». Своите презентации направиха учители, ученици и координатори от Варна, Бургас, Силистра, Стара Загора, Пловдив, Карлово, Гълъбово и с. Стоил Войвода. 21 училища и детски градини от Варна са носители на приза «Зелен флаг» и активно участват в дейности по програмите «Екоучилища» и «Учим за гората».По време на работната среща бяха обсъдени възможностите за обучение на открито, споделени добри практики за атрактивни занимания, стимулиране на творческото и креативно мислене на децата и техните преподаватели. В рамките на дискусиите бе представен проекта «Изпълнение на дейности за устойство и управление на ПП «Златни пясъци». Лекции изнесоха Петя Йорданова - национален координатор на програма «Екоучилища» и Илия Щерев - представител на Българско движение «Син флаг».
В програмата на двудневния семинар бяха включени още: презентации на училища и детски градини, работещи по програма «Екоучилища» и обмяна на добри практики по проект «Да намалим отпадъците».
Вторият ден бе посветен на Програма "Учим за гората" като възможност за учебно средство на открито. Обсъдени бяха следните теми: Придобиване на опит сред природата; Практически занимания, свързани с гората; Опознаване на места, свързани с природни забележителности; Стимулиране на творчество; Развиване на креативен и критичен начин на мислене; Как да превърнем екологичното образование в празник? |