Варна подкрепя проект за Черноморски велосипеден път | ||||||
| ||||||
Кметът Иван Портних заяви, че община Варна ще направи работи активно за реализирането на този проект. "Велотранспортът е най-екологичният и икономичен начин за бързо придвижване, затова приветствам амбицията на организациите да реализат проекта", допълни той. Предвижда се велопътят да е с дължина поне хиляда км и да стига от Крим до Истанбул, като прави връзка с вече съществуващи вело маршрути и образуване на локална мрежа. Идеята е по трасето да има атракции и услуги, които да отговарят на европейските стандарти за велосипедисти. Целта е не да се правят велоалеи, а да се трасират и приспособят съществуващи пътища, коментираха участници в срещата. "Смятам, че създаването на вело връзка Варна - Златни пясъци, както и с курортите на юг, е интересна и полезна идея, която би се отразила добре и на туристопотока", заяви кметът. Той съобщи, че догодина общината започва работа по подобряване на условията за велосипеден транспорт в града, като част от тази амбиция е и реализирането на проекта "Мобисек: Мобилни инициативи за устойчиви европейски общности". В него е заложена идеята за интермодален транспорт - комбиниране на велосипеден с друг вид транспорт с цел бързо придвижване в градски условия. Проектът "Мобисек" цели насърчаване на колоезденето като основно транспортно средство, както и безопасността на участниците в движението чрез изграждане на велостоянки, пешеходни пътеки и реконструкция на подлези. Кметът съобщи, че догодина започва проучване и подготовка на проект за ремонт на Аспаруховия мост, като целта е при възможност там също да бъде подсигурен велосипеден преход. На срещата в община Варна присъстваха представители на общините по северното Черноморие, на Асоциацията на български черноморски общини, велоклуб "Устрем", представители на неправителствени организации. $Този форум слага началото на координирани действия на европейско, национално, регионално и местно ниво с цел осигуряване на подкрепа за планирането и изграждането на Черноморски велосипеден път, както и създаването и налагането му като "бранд" за устойчив градски транспорт и устойчив туризъм$, поясни Евгени Апостолов от Сдружение "Национална Велосипедна Асоциация". |