Самоосигуряващите се вече могат да декларират започване и спиране на дейност по интернет | ||||||
| ||||||
Декларацията се подава в 7-дневен срок от започване, прекъсване, възобновяване или прекратяване на трудовата дейност. С тази декларациясамоосигуряващите се определят и вида на осигуряването си. Със същия документ се декларира и прекъсване или прекратяване на трудовата дейност, което е основаниесамоосигуряващите се да спрат да внасят осигурителни вноски за периода, в който не осъществяват трудова дейност, поясняват от НАП. Новата услуга облекчава значително над 300 000 самоосигуряващи се, които вече няма да се налага да посещават приходната агенция, като освен възможност за подаване на формуляра, съществува и справочна част, която показва всички данни за започване, спиране или прекратяване на дейност. Този вид декларации могат да се подават по интернет за периоди след началото на 2015 г. Персоналният идентификационен код се издава безплатно във всеки офис на НАП за минути и дава достъп до множество електронни услуги на НАП, включително подаване на всички, изисквани от закона данъчни и осигурителни декларации от самоосигуряващите се лица. Допълнителна информация за услугите с ПИК може да бъде получена от сайта на НАП www.nap.bg или на информационния телефон 070018700.
|