В понеделник става ясно на какви цени ще возят такситата във Варна | ||||||
| ||||||
Представители на таксиметрови фирми в града окупираха стаята на общинския съветник по време на днешното заседание и дадоха ултиматум на съветниците да определят минималните и максимални тарифи, на които да возят такситата в града. По-голяма част от присъстващите изразиха становището, че минималния праг на тарифите трябва да не пада под цената на билета в градския транспорт, т.е. 1 лев. На заседанието бяха гласувани и членовете на работната група, към които кметът на града Иван Портних трябва да включи и двама представители на администрацията. Първото заседание на групата е утре. В началото на заседанието председателят на независимия транспортен синдикат "Авто 94" Димчо Иванов представи калкулация на таксиметровата услуга, която трябва да е с минимален праг 0,90 лв. и горна граница 1,05 лв. за километър. "На 0,65 лв. за километър карахме преди 10 години. Тази цена от 0,60 лв. , която миналия общински съвет е приел като долна граница взриви гилдията и унищожава таксиметровите шофьори, които трябва да имат помпа и да крадат тайно от клиента, за да оцелеят. Те трябва да карат по 16 часа на ден и да бъдат опасни за себе си и за клиентите си, за да изхранват семействата си. Освен това за всеки час извънреден труд им се начислява 100 лв. глоба. Обричате на глад 3000 човека. Този път няма да отстъпим. Дали сме заявка за 7 дена протест и ако вие не вземете разумно решение ще окупираме града", закани се в началото на заседанието Иванов. Той обясни, че всеки от таксиметровите шофьори плаща наем за кола, наем за централа, има разходи по автомобила и накрая шофира незаконно по 20 часа на ден и заспива зад волана. Председателят на комисията Добромир Джиков припомни, че решението за минимална цена от 0,60 лв. за километър дневна тарифа и 0,65 нощна е взето на 4 февруари 2015 г. , но така и не стана ясно по чие предложение е взето това решение. Антон Атанасов, собственикът на една от централите обясни, че тази цена е в пряк конфликт с интересите на фирма "Градски транспорт", тъй като по този начин те губят голяма част от пътниците си и се подкопава бюджета на фирмата. "Хората а изморени. От 15 години съм в бранша и няма един спокоен ден. Теглил съм огромни кредити, за да оцелее фирмата ми. Банките вдигат лихвите, Общинския съвет взема неадекватни решения, няма сигурност и спокойствие за нас", коментира Атанасов. Председателят на Националният съюз на превозвачите Максим Петков обясни, че въпреки поевтиняването на горивата тарифите не могат да падат, защото едва 11 стотинки на км. от цената се формира от стойността на горивата. "Ако не се вземе разумно решение всеки втори таксиметров шофьор ще кара на цената на билета от градския транспорт по неговите маршрути", заяви Петков. Бившият министър на транспорта и настоящ общински съветник Данаил Папазов обясни, че има приета държавна методология за определяне на базовите цени и тя е съгласувана с таксиметровия бранш. В тази връзка той предложи на своите колеги да ползват именно нея, като се съобразят и с местните фактори, за да определят новата цена на таксиметровите услуги в града. На бурната дискусия присъстваха представители на фирмата, която обяви първа, че сваля цените, но поради напрежението в залата никой от там не посмя да сподели становище. Пълно мълчание запазиха и собствениците на другите три големи таксиметрови фирми, които се разграничиха от протеста и също започнаха да возят пътниците си на 0,60 лв. за километър. В понеделник в 15 часа комисията по "Транспорт" ще заседава отново и тогава трябва да бъде представен доклада на работната група с новите цени за таксиметров превоз в града. Последната дума обаче ще има Общинският съвет, който ще трябва да одобри или отхвърли решението на комисията. Днес голяма група от таксиметрови шофьори очакваха пред сградата на общината решението на комисията в готовност за протест. Голям брой униформени служители от полицията пък бяха подсигурени, за да опазят реда, в случай на сблъсъци. |
Още по темата: | общо новини по темата: 20 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/4 ] следващата страница |