На среща във Варна математици обявиха, че ще има нов метод на преподаване | ||||||
| ||||||
Едни от основните теми, обект на дискусия по време на събитието, бяха рекордно ниските резултати, отчетени на тазгодишните матури, причините за това и как този проблем да бъде решен в най-кратък срок. Експертите припомниха, че през 2016-та от общо 53 212 кандидат-гимназисти, 3881 са получили крайна оценка "слаб", като този брой е почти два пъти по-голям от миналогодишния, а резултатите са най-лошите от седем години насам. За сметка на това, пълните шестици по математика са едва 37. "Отговорност на преподавателите е да адаптират материала според възможностите на децата в класа. Ролята на учителите се засилва. Те трябва да бъдат мотивирани да повишават квалификацията си, да използват нетрадиционни, интерактивни методи в часоветеси" -каза Маня Манева - главен експерт в дирекция "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН. Експертите участваха и в квалификационни курсове "Стратегии за учебно мотивиране" с лектор проф. д.п.н. Николай Колишев; "Използване на облак технологиите в работата на експерта" с лектори: гл. ас. д-р Елена Колева, ас. Севдалина Георгиева и "Създаване на креативна мотивираща среда в часовете по математика и информационни технологии" с лектор Вяра Николова. "В момента, имайки предвид с какви темпове се развиват света и науката около нас, достъпът до информация, който всяко дете има, шаблонната системата, по която продължават да се обучават учениците в училище води до голо запаметяване, бърза умора и отегчение, кратко запомняне и забравяне, голям обем на домашни работи, които не се изпълняват, апатия, бездействие, дори обезверяване в собствените възможности както у учениците, така и у преподавателите", сподели Вяра Николова - сертифициран Сугестопедагог, собственик и преподавател по математика в Учебен център "Материка", гр. Варна. "Училището не трябва да е място, където подготвяме детето за бъдещия живот, тъй като то е самият живот. Живот, в който ученикът усвоява основни знания и умения, но и формира отношението си към всичко, което го заобикаля, изграждайки ценностната си система. Но това може да се постигне само с помощта на учител, който дарява своите ученици с усещането за сигурност и любов, стабилизира чувството им за самоценност, подхранва позитивна мотивация за работа и изгражда среда за адекватна самостоятелна изява на всяко дете, отчитайки че той има сериозен потенциал и енергия да постигне своите "върхове", допълва Николова. Семинарът завърши с поставени високи цели като всички експерти бяха единодушни, че новото време, в което живеем изисква осъвременяване на методите за обучение, подготовка на изцяло нова методология и не на последно място, воля у учителите да променят установената форма на преподаване. |