Най-силен интерес в страната за лекции от мениджъри на големи национални компании има във варненската търговска гимназия "Г.С.Раковски". Това е и причината от Варна да стартира кампанията "Час по бизнес". Той е сред инициативите на центъра на учебно-тренировъчните фирми в средните и професионални училища. В търговската гимназия "Г.С.Раковски", от 6 учебни фирми 4 са заявили желание да поканят лектор, обясни директорът на центъра Дария Маврудиева. Основната цел на проекта е да се създаде връзка между бизнеса и младите хора още по време на средното им образование. В рамките на проекта учениците заявяват с какъв лектор искат да дебатират проблеми, с които са се сблъскали при управлението и развитието на собствената им компания. Първи лекции маладежите от търговската гимназия слушаха от част от ръководството на Е.ОН България. Участието от страна на бизнеса е важна обществена отговорност и изграждането на определен начин на мислене и ценности, заяви членът на управителния съвет на Е.ОН Бойко Димитрачков. Той добави, че в последните години всички български работодатели имат затруднения с намирането на качествени кадри за всички позиции. Според него, това се дължи на огромната пропаст между теоретическите познания, които придобиват учениците, и реалните нужди в практическата дейност. Образователната система не прави достатъчно, за да излизат учениците от нея с достатъчно добри практически познания, смята Димитрачков.
Източник: в. "Позвънете Новини" |