Етикети ще ни предупреждават за вредни храни като светофари | ||||||
| ||||||
Светофарено етикетиране на храните се въвежда за първи път от шест големи компании, производители на храни. Компаниите са Кока-Кола, Марс, Монделез Интернешанъл, Нестле, Пепси и Unilever. За изписване на съдържанието на храните ще бъдат използвани три цвята - червено, жълто и зелено, съответно зависи от това колко е ниска или висока съставката. Светофареното оцветяване ще е в синхрон със съществуващите регулации в ЕС, обясниха в специално прессъобщение шестте компании. Новото етикетиране ще подпомогне на потребителите да направят по-здравословен избор какви продукти да консумират. Шестте компании очакват, че оцветяването ще насърчи предлагането на хранителни стоки в по-малки разфасовки. Това ще бъде от решаващо значение за това потребителите да вземат по-здравословни решения при пазаруване на продуктите. През 2010 година апелирахме този подход да бъде възприет в целия ЕС, но за съжаление не събра достатъчно подкрепа в Европейския парламент, обясняват от "Активни потребители". Сега е очевидно, че все по-често ще срещаме "светофарени етикети" в магазините. Така добрата идея може сама да си пробие път с чисто пазарни методи, без да се налага участието на политиците. |