Какви са възможностите общината да печели от модулите за агитационни материали, афиши и плакати обсъждаха съветниците от постоянната общинска комисия по туризъм, търговия и рекламна дейност. Колко и къде да се разположат таблата коментираха още местните депутати в присъствието на представители на общинската администрация и рекламния бранш в града. Практиката показва, че най-трудно се справяме с нерегламентираното разлепване на афиши, въпреки че фирмите, които се занимават с това във Варна, се броят на пръсти, коментира Иван Иванов, шеф на общинския отдел "Контрол на търговската дейност и туризма". По думите му плакати и афиши могат да се лепят на съществуващите за тази цел модули, както и на строителните тараби, но само с разрешение на съответните инвеститори. Изтъкнато бе, че масово за тази цел се използват уличните стълбове и електрическите табла и това би затруднило контрола върху събирането на пари от лепенето. Голяма част от фирмите, които поръчват плакати, предпочитали сами да си ги лепят, за да са сигурни, че те са поставени. Това водело до безпорядък, дори в онези градове на страната, където афишите се лепят от фирми-монополисти.
От сдружението на рекламодателите тръгна идеята да се одобрят нови табла, долната част на които да се ползва за свободно лепене на афиши, а горната - за реклама срещу заплащане. Представител на фирма, която се занимава с разлепването на агитационни материали, обаче предложи информационните тела да се разграничат от рекламните. Според него афишните колонки трябва да бъдат преместваеми обекти, които да се разполагат по схема, одобрена от главния архитект, а фирмите да ги ползват срещу определен наем. Друг представител на бранша пък настоя да се сформира асоциация на разпространителите, която да контролира нерегламентираното лепене. Отчетено бе, че за да бъде ефективен един концерт при наличието на около 400 колонки трябва да се разлепят между 500 и 1000 плаката. Сега се лепят от 50 до 200 афиши, които не могат да се запазят за повече от 3-4 дни, подчертаха от сектора. От там изтъкнаха още, че при 15 ст. за залепването на плакат никоя фирма не би могла да избие разходите за около 500 табла за афиши, всеки от които излиза по 2000 лв.
Констатирано бе, че в момента във Варна са определени 39 позиции за безплатно разлепяне на афиши, а според представители на бизнеса са нужни между 500 и 1000 подобни колони.
Източник: chernomore.bg |