Стотици узбекистанци са готови да посещават Варна, ако бъде установена круизна връзка с Ташкент. Това е заявил Захид Хакимов - председател на Националната компания "Узбектуризъм", който е и с ранг на заместник-министър на среща с представители на Варненската туристическа камара. Узбеките са много заинтригувани от възможността да пътуват до България. Сега обаче тази възможност значително се затруднява заради усложнения визов режим. За да се насърчават пътуванията на узбеки, е нужно да им се предоставят допълнителни стимули, каза членът на управителния съвет на камарата Жельо Душев. По стандарт на живот Узбекистан изпреварва Казахстан и това би било добра възможност да увеличим потока на туристи от бившите съветски републики, смята той. Дали ще има достатъчно авиолинии или морски пътища, ние трябва да направим атрактивни пакети и да им ги предложим, добави Душев. За да е още по-привлекателна връзката, узбекистанците са предложили круизната линия да минава и през Истанбул. Необходимо е да се възобновят и пътнически превози на по-кратки разстояния до Албена и Балчик. Това призоваха от камарата представители на морския бизнес на среща, целяща намирането на механизми за сътрудничество между двата сектора. Те обявиха, че има много туристически фирми, които биха се възползвали от предлаганите услуги по море. В последните години България е загубила позициите си в превоза на пътници. Според Душев, страната ни се посещава от достатъчно заможни туристи, които биха се възползвали и от този вид атракция. Освен това по пътя на онлайн заявките можем да осигурим и индивидуални посетители, които да разглеждат България по вода, добави Душев.
Единствено последователна национална политика би съдействала за съживяването на круизното плаване, заяви председателят на Българската асоциация на корабните брокери и агенти (БАКБА) кап. Никола Христов.
Той добави, че е необходима и по-активна реклама на България като круизна дестинация. По думите му, ако има интерес от страна на потенциални пасажери, корабните компании винаги могат да намерят плавателни съдове, дори и да не са български. Не на това мнение е Душев, според който не би могло да се рекламира продукт, който не се знае дали може да се произведе. Приблизително същата позиция застъпи и изпълнителният директор на Българска морска камара инж. Румен Несторов. Той заяви, че топката за "разораването на тази нива" е по-скоро в ръцете на морския бизнес. Трябва да покажем, че България е морска държава, а не да водим туристите само по манастири и гори, категоричен е Несторов.
Източник: в. "Позвънете новини" |