© | След като "Дойче веле" публикува материал със скандален коментар на шефа на "Кауфланд-България", изданието премахна част от текста. В статия за това има ли разлика в храните в хипермаркетите в Източна и Западна Европа, сайтът цитира Спасов, който заявил, че е съгласен с някои от изводите на организацията "Активни потребители", които доказали, че редица български производители използват евтини заместители на традиционните суровини за производството им, без да упоменават това в етикетите. В първоначалния материал "Дойче веле" цитира Спасов, който бил съгласен с някои от изводите на "Активни потребители". "Миналата седмица прекратихме търговските си отношения с известен български производител на млечни продукти. Направените от нас лабораторни анализи на неговите сирена показаха, че в тях се влага палмово масло. Мога да уверя клиентите на "Кауфланд", че няма абсолютно никаква разлика между качеството и съставките в собствените ни търговски марки, които продаваме в Германия и в България", декларира Спасов.
Мениджърът все пак признава, че в поверената му търговска верига се продават храни, които той никога не би дал на децата си. "Баничките ни, например, не се правят с палмово масло, но съдържат консерванти. Никой още не знае до каква степен това е небезопасно за здравето, особено за здравето на децата", откровен е шефът на "Кауфланд-България". По-късно от "Кауфланд-България" са заявили, че цитатът в текста е некоректен. И статията на "Дойче веле" вече променена и в нея е останало само изказването на Спасов, че в "Кауфланд" няма разлика в качеството и съставките на собствените търговски марки. "Мога да уверя клиентите на "Кауфланд", че няма абсолютно никаква разлика между качеството и съставките в собствените ни търговски марки, които продаваме в Германия и в България". Първият текст с пълното изказване на Спасов обаче бе публикуван, включително бе разпространен и цитиран. |