Експерт: При катастрофите човешкият фактор винаги ще бъде важен, но държавата я няма | ||||||
| ||||||
"Повечето неща, които трябва да се направят, са свързани с контрола на изпълнителната власт. Един народен представител може да направи закон и закон има – трябва да се слагат колани. Проверява ли някой автобусите дали се слагат коланите?", запита той. Във връзка с катастрофата на "Тракия", Ананиев отбеляза, че на мястото на преобръщане на автобуса не е имало мантинела и няма изискване да има. "Защо след като се случи това не се въведе стандарт за еластични мантинели – както е в Италия, както е в Германия, както е във всички европейски страни?", посочи ексдепутатът. Той допълни, че у нас няма държавни кампании за пътната безопасност, няма и желание да се извадят изводи от тревожните данни за загиналите в катастрофи. Ананиев цитира част от тях – например, загиналите извън населени места са два пъти повече, отколкото в рамките им; гражданите над 64 г. са губили живота си три пъти по-често като водачи или пешеходци, отколкото като пътници; деца се качват на автомобили и правят смъртоносни катастрофи с тях; челните удари са довели до три пъти повече жертви, отколкото страничните; най-много от загиналите при инциденти с единично МПС са в резултат от удар в крайпътно дърво и т.н. Всичко това - само за 2017 г. |