От днес пускат автоматизираната билетна система в още 6 линии на градския транспорт | ||||||
| ||||||
В продължение на 20 дни, считано от 1 октомври, пътниците ще могат да ползват помощ от консултанти, които ще бъдат на борда на превозните средства по график - от 08.00 ч. до 12.00 ч. и от 15.00 ч. до 19.00 ч. в рамките на градските линии. Те ще носят специални баджове и ще обясняват как става закупуването на билети и/или карти, а също така и валидирането им в автобусите, поясни Биляна Якова. Тя припомни, че автоматизираната билетна система бе пусната пилотно на 23.11.2017 г. по линия № 10. На 01.08.2018 г. - по линии № 12 (Аспарухово – Бриз) и № 31А (жп гара – Виница), а на 01.09.2018 г. по линии № 82 (ж.к. "Владислав Варненчик“ – жп гара); № 83 (ТИС Север – жп гара) и № 88 (ж.к. "Владислав Варненчик“ – КЗ). Системата е част от проект "Интегриран градски транспорт на Варна“ и ще бъде поетапно въвеждана през следващите 4 месеца. Всички линии ще заработят в цялостен мащаб ефективно, след като приключат мащабните ремонти в града и след приемане на две нови схеми - транспортна и тарифна, от Общински съвет – Варна. Гражданите и гостите на града ще бъдат своевременно информирани за поетапното въвеждане на автоматизираната билетна система. Цената на билетните остава същата за всяка линия, както до сега. За пилотните автобусни линии № 10, № 12, № 31А, № 46, № 41, № 13, № 36, № 37 и тролейбусните линии № 82, № 83, № 86 и № 88 машините ще предлагат 2 основни типа продукти – стандартните хартиени билети, които са еднократни, и предплатени карти с електронни билети, в които може да бъде заделена определена сума пари (кредит). Електронните билети могат да бъдат изразходвани чрез валидиране на картата в специално валидиращо устройство в автобуса. Картите за пътуване, издадени от "Градски транспорт“ ЕАД, остават валидни. Представители на ОП "ТАСРУД“ имат ангажимент да следят за контрола на пътниците. Мобилното приложение за информация на пътниците в реално време (info iTransport) може да бъде изтеглено безплатно и чрез него да се проследи в реално време пристигането на превозното средство до желаната спирка. Въвеждането на карта с електронни билети цели да улесни и да спести неудобства на пътниците, които ползват масовия градски транспорт в града. Ползването на карти е и най-добрият вариант за активно пътуващите пътници, тъй като може да се зарежда многократно с електронни билети. За тези, на които се налага еднократно да използват градския транспорт, остава опцията за хартиен билет, чието време започва да тече веднага след закупуването. |
Още по темата: | общо новини по темата: 569 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/95 ] следващата страница |