Международният Ден на Scratch ще се проведе във Варна на 12 май | ||||||
| ||||||
Scratch е среда за програмиране, в която се създават анимирани истории, интерактивни игри и сценарии за филми. Позволява на децата, докато се забавляват с изображения, звуци и анимация, лесно да усвоят принципите на визуалното програмиране. Scratch дава свобода за моделиране на различни обекти от околната среда, като по този начин обогатява културата на децата и развива творческото мислене и уменията за комуникация. От 2018 г. програмирането със Scratch е включено в учебниците за 3 клас по Компютърно моделиране. По време на Деня на Scratch, родителите на третокласници ще могат да научат на място какви умения развива компютърно моделиране в училище или в извънкласните форми. Вече са обявени състезателните категории за Деня на Scratch, в които младите програмисти, техните преподаватели и родители могат да изпращат проекти от 29 април до 10 май 2019 г. Авторите на най-добрите предложения ще получат награди и ще имат възможност да представят своите разработки в Юнашкия салон. На 12 май за учениците от 3-ти и 4 клас е конкурсът за анимация, а от 3-ти от 7. клас – е състезанието за най-атрактивна компютърна игра. За учителите и обучителите е конкурсът за методически разработки, в който могат да се участват по темите "Визуално програмиране със Scratch“, "Изчислително мислене (Computational Thinking) и Scratch“, а също и с проекти "Scratch и STE(A)M“. Ученическите отбори ще се оценяват в конкурса "STE(A)M приятели“, а ако екипът включва дете и неговите родители, проектът им ще се състезава в "STE(A)M фамилия“. Екипът по компютърни науки на ВСУ "Черноризец Храбър“ е подготвил методически ресурси за учители, които ще предостави в Деня на Scratch. |