Едва 25 от всеки 100 лева, платени за ток, постъпвали в Е.ОН | ||||||
| ||||||
Усилията и мерките, които Е.ОН България предприе от стъпването си на българския енергиен пазар, в началото на 2005 г., за подобряване на качеството на електроснабдяването, вече показват положителни резултати. От приватизацията на бившите две електроразпределителни предприятия Варна и Горна Оряховица до края на 2008 г., инвестициите на Е.ОН България възлизат на 232 млн. лева. "От началото на нашата дейност в България, ние се стараем да наваксаме липсата на инвестиции в електроразпределителната мрежа в годините, предшествали приватизацията. Целта ни е да предложим европейско ниво на обслужването, но това изисква време и средства", отбеляза Краус. В резултат на вложените средства в електроразпределителната мрежа средният брой прекъсвания на клиент на територията на област Русе е намалял с 49%, като от януари до 30 април 2008 г. е 1.96, а за същия период през 2009 г. е 1.00. Средната продължителност на прекъсванията е намаляла с 54%, като от януари до 30 април 2008 г. е 76 минути, а за същия период 2009 г. е 35 минути. "Тази година възнамеряваме да вложим над 4,4 млн. лева в електроразпределителната мрежа в област Русе. Допълнително сме заложили над 959 000 лева в ремонт и поддръжка на съоръженията", обяви Мартин Краус. Основен акцент в инвестиционната програма ще бъде подмяната на кабелни линии и въздушни електропроводи, присъединяването на нови потребители и изграждането на трафопостове. Положителното развитие е поставено под въпрос заради неравностойно-то разпределение на увеличението на цената на електроенергията през последните години, посочи Бойко Димитрачков. По време на срещата представителите на ръководството на Е.ОН България заявиха, че основната цел пред компанията е постоянното подобряване на нивото на обслужването и повишаване на качеството и надеждността на електрозахранването. Това, обаче е изключително трудно в условията, в които компанията е поставена през последните три години в резултат на несправедливите решения за цените на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР). "Хората си мислят, че когато си платят сметката за ток цялата сума идва в нашите джобове. Всъщност далеч не е така - от 100 лева платена сметка през 2008 година при нас са идвали 25,66 лева, а по-голямата част е отивала при производителите на енергия и НЕК. Ако сегашното предложение на ДКЕВР се приеме тази сума ще намалее още повече. В Европейския съюз такова неравнопоставяне няма. Там добре осъзнават важността на електроразпределителните предприятия и те получават справедлив дял от цената на електроенергията, която плащат клиентите", сподели Бойко Димитрачков. Той запозна представителите на медиите с изграждането на напълно но-ви услуги спрямо клиентите на компанията. "През последните 3,5 години ние променихме коренно подхода към нашите клиенти, като им предоставихме съвременни и нови услуги", подчерта той. |