Над 2 500 обаждания за денонощие получават във варненския център на телефон 112
Автор: Екип Varna24.bg 13:40 / 27.06.2009Коментари ()558
От 2 500 до 2 700 обаждания за денонощие получават във варненския център на телефон 112. Това заяви Никола Вълев - директор на спешен център 112 във Варна. По неговите думи броят на обажданията средно на ден зависи от ред обстоятелства (климатични условия, бури, силен вятър, снежни виелици и др.). Вълев допълни, че Националната система 112 е изградена от техническа гледна точка на базата на шест центъра, които са разположени в София, Варна, Бургас, Русе, Монтана и Кърджали. Всеки един от тези центрове обслужва обаждания, които са на територията на основните райони за планиране. Варненският център трябва да приема повиквания, които са възникнали на територията на областите Варна, Добрич, Шумен и Търговище.
„Всяко повикване, осъществено от територията на която и да е точка в Република България, ще попадне в един от центровете, чрез които е изградена националната система на телефон 112. Системата е създадена на 30 септември 2008 г. От тогава досега са минали почти всички сезони и мога да кажа, че националната система 112 намери своето адекватно място в обществото", коментира Вълев. Той добави, че системата е установена като контактна точка на гражданите, които биха желали да получат адекватна помощ от всички служби за спешно реагиране. „Мина първоначалният период, в които имаше едно взаимно опознаване от страна на обществото какво е телефон 112.", посочи още директорът. Той добави, че този период е преминал с едно убеждение, че телефон 112 е контактната точка, на която може със сигурност да се разчита. В заключение Вълев каза, че все по-често телефон 112 се ползва за неговото основно предназначение - обаждания за спешни случаи от страна на гражданите.

Източник: агенция "Фокус"


https://www.varna24.bg/novini/varna/Nad-2-500-obazhdaniya-za-denonoshtie-poluchavat-vuv-varnenskiya-centur-na-telefon-112-97550
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.