Инициативата "Не изхвърляй, помогни!" стига и до Варна | ||||||
| ||||||
Според статистиката близо 1,3 милиарда тона храна се изхвърлят годишно в световен мащаб, а само в рамките на ЕС това количество надвишава 85 милиона тона. “Водени от желанието да допринесем за намаляване изхвърлянето на хранителни продукти и да помогнем на хора в нужда, развиваме инициатива на BOSCH в България, стартирайки уникалната за страната ни социална кампания “Не изхвърляй, помогни", коментира Диана Стойкова, маркетинг мениджър в компанията. “След като през първия етап на кампанията бяха събрани благотворително големи количества храна за хора в нужда и видяхме с какво желание се отзоваха на нашия призив стотици хора в цялата страна, решихме да разширим обхвата на инициативата, като поканихме нови партньори и организации от цяла България“, допълва тя. След старта през октомври 2020 г. компанията разширява благотворителната инициатива, като увеличава местата в България, където ще бъде приготвен топъл обяд за нуждаещи се. Събирането на хранителни продукти ще се проведе в периода от 15 до 19 февруари в специално организирани за целта пунктове в 229 офиса на Еконт в цялата страна, а приготвянето на топъл обяд ще бъде на 24 февруари. Продуктите, които ще се приемат, трябва да са дълготрайни и в срок на годност, да са с ненарушена опаковка и да не е необходимо съхранението им в хладилник. С дарените храни ще бъде приготвен топъл обяд за хора в нужда от сертифицираните кухни на Фондация "Светът на Мария" (Югозападна България, София), Проект "Северозапад" (Северозападна България, Мездра), Каритас Русе (Северна централна България, Русе), Център за настаняване от семеен тип към Социална асоциация "Св. Андрей" (Североизточна България, Варна), Домашен социален патронаж Бургас (Югоизточна България, Бургас) и Домашен социален патронаж Пловдив (Южна централна България, Пловдив). В унисон с идеята за нулев отпадък, кампанията "Не изхвърляй, помогни!“ ще бъде допълнена със съпътстваща екологична инициатива, в рамките на която от винилните рекламни платна, използвани в първия етап на кампанията, Националната художествена галерия ще изработи чанти. |