Административният съд във Варна с важно решение за закриването на училището в с. Николаевка | ||||||
| ||||||
Съдът намира, че разпореждането, с което е допуснато предварително изпълнение на решението на Общински съвет – Суворово е незаконосъобразно, тъй като е немотивирано. В мотивите си съдът сочи, че административният орган може да допусне предварително изпълнение на издаден от него административен акт по изключение и само при наличие на конкретно изброените условия в закона (чл. 60 ал. 2 АПК /нова, ДВ, бр. 77 от 2018 г., в сила от 01.01.2019г.), които изискват разпореждането за предварително изпълнение да се мотивира. Съдът намира, че за посочената в Решението на Общински съвет – Суворово хипотеза на чл. 60, ал. 1, предл. 2 АПК – "защита на особено важни обществени интереси“, липсват конкретни факти, които да я обуславят, както липсват и мотиви за приложението на цитирания член от закона. Освен това, съгласно разпоредба, ( чл.312 ал.6, във вр. с чл.310 ал.1), от Закона за предучилищно и училищно образование окончателният административен акт, с който се закрива общинско училище, е заповед на Министъра на образованието и науката, като административното производство по издаването й започва по предложение на кмета на общината, след съответно решение на общинския съвет - т. е. решението на общинския съвет няма самостоятелно действие, а съставлява само част от процедурата по издаване на заповед за закриване на училище. Предвид изложеното, със съдебен акт от 26.05.2021 г., постановен по адм. дело №1088/2021г., Административен съд – Варна отмени като незаконосъобразно разпореждането за допускане на предварително изпълнение на Решение № 24-412 по Протокол № 24/19.05.2021г. на Общински съвет – Суворово. Определението подлежи на обжалване в 7-дневен срок от получаването му пред Върховния административен съд. |