Вашето име  
 Вашият e-mail адрес  
 Име на получателя  
 E-mail на получателя  
Междусъседски войни: Създаване на публичен електронен регистър
Автор: Екип Varna24.bg 16:34 / 09.09.2009Коментари ()992
© Varna24.bg
Предстоящото създаване на публичен електронен регистър изисква избиране до 1 ноември на домсъвети и домоуправители в съответствие на Закона за общинската собственост. Във връзка с това Burgas24.bg публикува основните моменти в закона, които засягат пряко всички живущи в блокове.

В Закона за етажната собственост са предвидени две форми на управление - общо събрание и сдружение на собствениците, които се явяват органи на управление. Свикването на общото събрание се осъществява най-малко веднъж годишно от управителя /управителния съвет/, контролния съвет /контрольора/ или по писмено искане на собственици, които имат най-малко 20 на сто идеални части от общите части на сградата.

Когато в етажната собственост не е провеждано общо събрание повече от една година, свикването на такова събрание се извършва в срок от 6 месеца от влизането на закона в сила - т.е. в срок до 1 ноември 2009 година. В тримесечен срок от изтичането на по-горния срок свикването на общо събрание се извършва от кмета на общината /района/.

Общото събрание взема решения за определяне на формата за управление, приемане на Правилник за вътрешния ред, съгласно утвърден образец и създаване на книга на собствениците по утвърден образец. Към книгата на собствениците се води приложение, в което всеки собственик или обитател вписва притежаваните или взети за отглеждане животни.

Съществен момент е подаване на заявление за вписване в публичния регистър, който се води в общината /района/ по утвърден образец, което е задължение на председателя на УС /управителя/. Образци на заявление са публикувани както в брой 50 от 3 юли т.г. на Държавен вестник, където е публикувана Наредба № 3 от 17 юни за създаване и поддържане на публичен регистър на сградите в режим на ЕС. В случай, че това задължение не бъде изпълнено, законът предвижда глоба от 100 до 500 лева.

Важно е да знаем, че:
- Ремонт, обновяване, реконструкция и преустройство на общите части се извършва само по решение на общото събрание на собствениците или на сдружението.
- При ремонт на общите части с предимство се извършват дейности от строително-технически характер за привеждане на сградата в съответствие с мерките и указанията в техническия й паспорт.
- Разходите се разпределят между собствениците на самостоятелни обекти съразмерно с притежаваните от тях идеални части от общите части на сградата.
- Консумативните разходи и разходите за текущо поддържане на общите части се разпределят поравно според броя на собствениците и обитателите
- Децата до 6 годишна възраст и обитателите, които пребивават в етажната собственост не повече от 1 месец, не заплащат тези разходи.
- Собственик или обитател, който отсъства повече от 1 месец заплаща за времето на отсъствие 50 на сто от консумативните разходи.
- Онези собственици, които упражняват професия или извършват дейност, при която достъпът на външни лица и по-голям от обичайния, както и собственици и ползватели на магазини, ресторанти, производствени, стопански и др. с нежилищно предназначение, заплащат разходи по текущо поддържане, както и консумативни разходи в петорен размер.
- Собствениците и обитателите, които отглеждат животни, подлежащи на извеждане, заплащат за всяко животно в размер като за един обитател.
- Потребителите на електрическа енергия, топлинна енергия и природен газ в сгради в режим на етажната собственост, учредили юридически лица- сдружения на собствениците, по реда на ЗУЕС, могат да кандидатстват за финансиране на проекти за повишаване на енергийната ефективност.



https://www.varna24.bg/novini/varna/Mezhdususedski-voini-Suzdavane-na-publichen-elektronen-registur-108888
Copyright © Varna24.bg. Всички права запазени.