Стартира конкурс в подкрепа на независимите създатели на видео и мобилни игри в България | ||||||
| ||||||
Намерете бивши съученици, състуденти, колеги и стари приятели! Регистрирайте се или влезте в профила си. Конкурсът е част от четиридневния game dev маратон - SEA Game Jam, който включва още конференция с топ лектори от бранша и 48 часов хакатон. SEA Game Indi Pitch ще се проведе на 6 март от 10:00 ч. в Икономически университет – Варна. Победителите в конкурса ще получат уникалната възможност да представят играта си пред професионалисти от game индустрията на едно от най-големите изложения за инди студиа в региона, част от международната конференция Dev Play 2022, която се провежда в Букурещ. Проекти, оценени като перспективни от екипа на Zariba и журито на конкурса, могат да получат финансиране за разработка на играта си. Организатори на състезанието SEA Game Indie Pitch са българското студио Zariba, а сред журито са имена на признати професионалисти от бранша, между които Танко Шокеров (Gameloft Sofia), Антони Христов (Arc Academy), Тодор Панайотов (Varna Lab) и Радостин Петров (Zariba). “Вярваме, че в България има много талантливи създатели на игри, и се надяваме чрез конкурса SEA Game Indie Pitch да достигнем до тях, да ги подкрепим и да работим в посока изграждането на среда, която да стимулира тази индустрия." - коментира Радостин Петров, основател и собственик на Zaribа. - “Глобалният пазар на игри се очаква да достигне 256,97 милиарда долара до 2025 г. и се надявам България да е част от тази тенденция." За участие в SEA Game Indie Pitch са поканени студиа и екипи до 5 човека, а разработка на играта, с която кандидатстват, трябва да е започнала максимум преди 2 години и да няма външно финансиране. Дори кандидатите да не отговарят на някое от горните условия, те са добре дошли да се включат в събитието, а екипът на Zariba и SEA Game Jam ще оцени индивидуално допустимостта на всеки един от проектите. Създадена през 2007 г., Zariba стартира като амбициозна гейминг компания, която първоначално трупа опит и експертиза, работейки по проекти на Walt Disney и реализирайки успешни партньорства с големи имена в индустрията като LG, Samsung, Какао, Hartzourd, Upjers и много други. След 2010 г. компанията се профилира в разработване на собствени мобилни игри, които жънат успех по всички пазари с над 100 милиона тегления. |