Срам! Турция рекламира туризма на България в Брюксел | ||||||
| ||||||
Същевременно турският туроператор и авиокомапния "Corendon“ рекламират България на своя щанд и предлагат почивки за страната ни, обяви Георги Събев. "Те имаха голям щанд и плакати, на които беше изписана България и сложено националното ни лого на 2 места. Ако страната ни иска да има повече туристи от това кътче на Европа, задължително е да има самостоятелно присъствие. Имаме какво да покажем“, коментира Събев. Туроператори и хотелиери допълниха, че е срамота България да няма самостоятелно присъствие на най-голямото туристическо изложение в сърцето на столицата на Европейския съюз. Белгия е сред най-важните пазари за българския туризъм. През 2021 г. са дошли над 48 000 белгийски туристи у нас, което е ръст от 149% спрямо предходната година, показва справката на Министерството на туризма. Страната е на 18-то място в топ 20 на чуждите туристи. Преди пандемията са пристигнали над 122 000 белгийци и се нареждат на 11-то място по важност пазари за българския туризъм. Георги Събев обяви, че държавите, които искат да привличат белгийските туристи, са на изложението физически. Това са Гърция, Хърватия, Румъния, Словения, Испания, Тунис, Тайланд и др. "Бранд се изгражда и поддържа с присъствие и напомняне“, обясни той. Прави впечатление, че къмпинг вановете са популярни и се предлагат много на място. Много от щандовете предлагат маршрути за вело туризъм. Събев препоръчва да започнем да участваме на туристическите изложения като останалите държави - с продажби на пакети и правене на резервации на място, отстъпки за посетители на изложението (5-10% например), продажба на моментно преживяване на събитието, като част от културата на дестинацията - напитка/храна или снимка с фон. Гърция се представя на изложението в Брюксел с мотото "Всичко, което искаш, е Гърция" с впечатляващ щанд. Румъния залага на "Опознайте градините на Карпатите" с голям щанд, но без интерактивно присъствие. Хърватия беше представена от своето крайбрежие - Далмация. Присъстваха представители на Дубровник, Шибеник, Задар и Сплит. Те се радваха, че отново може да се пътува и че туризмът се завръща, като очакват добър сезон. Щандовете бяха само с информационна насоченост и се представяха само с брошури и други печатни материали. Словения има мото, което брандира навсякъде. I feel SLOVEnia (love [англ.] = любов, т.е. получава се игра на думи - Чувствам Словения, но всъщност изгледжа и като Чувствам Любов/Обич). Държавата има много свежо присъствие със зеленина. Много тематични материали имаше на френски и английски език. Представителите бяха от Словенския туристически борд. Имаше представители от различни части на страната - всеки обособен на различни минищандове. На показ (като демонстрация) беше регионът на село Йерузалем с население от само 43 човека. Макар населеното място да е малко, там произвеждат вино и спиртни напитки. На място може да се опита жълт мускат (rumeni muškat), както и спиртна напитка от круша (като ракия). Не е атракция - ако няма музикант! Правило, което беше спазено от словенците – имаха усмихнат акордеонист. Какъв е профилът на белгийския турист? Белгиецът пътува средно 4-5 пъти в годината - 2 седмици лятна почивка и няколко по-кратки пътувания през годината. Над 47% от белгийците предпочитат да ходят основно на кратки ваканции. Близо 82% от белгийците пътуват в чужбина, само 18% остават в Белгия. 87% предпочитат Европа, 4% Азия, 4% Африка, 3% Северна Америка, останалите 2% - други региони. 41% пътуват със самолет, 41% с кола (МПС), 9% с автобус, 6% с влак, 2% с |